szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A svéd áruházlánc évente 10-15 áruházat nyit világszerte, az elkövetkezendő hat évben 3-at Csehországban és egyet Szlovákiában terveznek nyitni a régióban. A harmadik budapesti áruház helyszínét is keresik, de lehet, hogy az csak 6-7 év múlva nyílna meg. Kérdés, hogy a 2016-ban a régióban is bevezetésre kerülő webshop mennyire változtatja meg a vásárlói szokásokat.

Az IKEA a 2010-es évben bekövetkező kisebb visszaesés óta folyamatosan növelni tudta bevételét, a tavalyi évben globálisan 10 százalékkal növelte eladásait. A 2012-es pénzügyi évben magyar üzleteinek a bevétele meghaladta a 34 milliárd forintot, ami 1 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest. Említett összegből 2 százalék a profit – mondta el Marek Feltl, az IKEA regionális ügyvezető igazgatója a budapesti sajtótájékoztatón. Nem növelték az árakat, a több vásárlásnak köszönhető a forgalomnövekedés. Feltl elmondta, hogy vizsgálják a harmadik üzlet megnyitásának lehetőségét, ami minden bizonnyal szintén Budapesten lenne, hiszen egy 600 ezer fős aglomeráció alapfeltétele a nyitásnak, amit csak a főváros tud nyújtani.

Árvai Eszter, a budaörsi áruház vezetője szerint jó eredménynek számít az egyszázalékos növekedés a nemzetközi gazdasági helyzetben. Régiós szinten is elégedett, annak ellenére, hogy a cseh piacon 5 százalékos növekedés volt, ami több mint 70 milliárd forintos bevételt eredményezett, ami az új prágai áruháznyitásnak volt köszönhető. Szlovákiában is növekedés volt tapasztalható, a bevételek itt majdnem elérik a 19 milliárd forintot.

Ha az új budapesti áruház nyitása nem is biztos, a jelenlegi kettő áruház alsó szintjének átalakítása már a jövő héten megkezdődik, 1,2 millió euróból – tette hozzá Feltl. Nagy reményeket fűznek a Nyugat-Európában már működő e-kereskedelem bevezetéséhez, ugyanakkor ezt egy másodlagos értékesítési csatornának tekintik, nem tartják valószínűnek, hogy elvinné egy esetleges 3. áruház forgalmát.

Az IKEA piaci részesedése Magyarországon 25 százalék, ennek további növelése a távlati céljuk. "A jelenlegi két üzletben kb. 600 embert alkalmazunk, akik versenyképes fizetést kapnak, egyedi juttatási csomaggal" – mondta el Árvai. Véleménye szerint a svéd cég sikere abban rejlik, hogy alkalmazkodik a vásárlói igényekhez. A vásárlási szokások felméréseként otthonlátogatásokat is tartanak, ahol felmérik, mivel tudnák otthonosabbá, praktikusabbá tenni az otthonokat termékeikkel. Ugyan direkt a magyar piacra tervezett termék nem található az áruházban, vannak különbségek lokálisan. Más színárnyalatokat keresnek a csehek, akik a világosabb színeket preferálják, amíg a magyar vásárlók a tradicionálisabb barna színeket kedvelik – mondta el Árvai.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!