Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A Fiat New Yorkban tervezi tőzsdére vinni részvényeit, mihelyt megtörtént a fúzió a Chrysler autógyárral - idézi az Automotive News Europe szakmai hírportál a Bloomberg hírügynökség négy, az ügyhöz közelálló forrásra hivatkozó értesülését.
A Fiat pénzügyi terveiben járatos, nevük elhallgatását kérő források szerint Sergio Marchionne, a Fiat S.p.A. és a Fiat Group Automobiles S.p.A vezérigazgatója, a Chrysler Group LLC. elnök-vezérigazgatója annak lehetőségét mérlegeli, hogy átvezesse az olasz autógyár részvényeit az Egyesült Államokba, ahol a konszern forgalmának és nyereségének oroszlánrésze keletkezik. A Fiat szóvivője elzárkózott az értesülés kommentálásától.
Sergio Marchionne azzal a céllal akarja egyesíteni a Fiat és a Chrysler autógyártó vállalatot, hogy együttesen fel tudják venni nagyságrendben a versenyt a General Motors- és a Volkswagen-konszernnel.
A Fiat 58,5 százalékos Chrysler részesedéssel rendelkezik, és megvásárolná a tulajdonában még nem lévő 41,5 százalékos részvénypakettet is az autóipari dolgozók nyugdíjalapjától. A Fiatnak vételi opciója van a pakett egy hányadára, ennek áráról azonban egy delaware-i bíróság előtt folyik a vita. Marchionne június végére várja a bírósági döntést.
Persze még a Fiat döntése sem tekinthető véglegesnek a New York-i tőzsdei bevezetéséről, és állítólag más lehetőségeket is mérlegelnek. A részvények átvezetése azonban politikailag is érzékeny lépés volna, és szimbolikus jelentőséggel bírna a recesszió hatásaival küszködő, súlyosan eladósodott Olaszországban.
"Olaszországnak és Torinónak meg kell értenie, hogy a Fiat, ahogy eddig ismertük, már a múlté. Az autógyárnak mostanra már az Egyesült Államok lett a legnagyobb piaca, és nagyon meg lennék lepve, ha Marchionne nem a New York-i tőzsdét választaná" - kommentálta a Fiat terveiről szóló értesüléseket a milánói Bocconi egyetem professzora, a Fiat történetével foglalkozó Giuseppe Berta.
A Fiat-konszern üzleti eredményének 75 százalékát a Chrysler termeli ki, miközben európai üzlete évek óta veszteséges. Tavaly például az európai veszteség 700 millió euróra rúgott.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Rossz könyvet kiadni továbbra sem tilos. Viszont most már sokkal könnyebb és olcsóbb megírni és eladni. A mesterséges intelligencia (MI) legyártja a szöveget, az internetes piactereken a termék ugyanolyannak látszik, mint az igazi könyvek.
A Tisza szigetek korábbi koordinátora, Farkas Dezső az elnöke az Irány a Jövő Pártnak.
Az USA közéletének legnagyobb sztorija végzetes is lehet az amerikai elnök számára.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Özgür Özel százezreket visz az utcákra tüntetni.
Hiába nőttek a fizetések, visszafogott a vásárlási kedv.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.
Már most is csak drágán lehet vizet szerezni Kabulban, gyakoriak a rossz víz miatti megbetegedések.