szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Schoberték szerint a GVH nem vonta kétségbe termékeik betegségmegelőző hatását, csak a brüsszeli bürokráca kukacoskodásáról van szó. A versenyhivatal határozatából nem ez derül ki.

Termékeik Facebook-oldalán reagáltak a Foodorgany Kft. korábbi tulajdonosai, Schobert Norbert és Rubint Réka arra, hogy a GVH 15 milliós bírságot szabott ki rájuk megtévesztő hirdetések miatt.

A versenyhivatal szerint a reklámokban a cég jogsértően tulajdonított a termékeknek betegséget megelőző, illetve azt kezelő hatást, és valótlan, egészségre vonatkozó állításokat tett a termékekkel kapcsolatban. Ezenkívül valótlan állításokat tett az Update termékek összetételével összefüggésben, és valótlanul állította, hogy piacvezető.

MTI / Földi Imre

"Beindult megint ellenünk a támadás, most erre válaszolunk" – kezdték. Mint írták, a Gazdasági Versenyhivatal nem vonta kétségbe, hogy termékeik pozitív élettani hatását klinikai vizsgálat igazolta. A versenyhivatal döntése alapvetően azt kifogásolta, hogy ez a klinikai vizsgálat az Európai Unió irányelveinek és rendeleteinek megfelelően nem került még fel az úgynevezett EFSA listára. Ez az a lista, amelyben a magyar egészségügyi előírásoknak teljes mértékben megfelelő klinikai kutatási eredményeket az Európai Unió illetékes hivatalnokai is jóváhagyják – magyarázták.

Közölték: a versenyhivatal a javukra írta, hogy már megkezdték azt az uniós folyamatot, amelynek eredményeként jogszerűen kommunikálhatják termékeik egészségjavító hatását.

"Magyarán a hazai előírásoknak megfelelő klinikai vizsgálat eredményei minket igazolnak, csak még hiányzik róluk a brüsszeli bürokrácia pecsétje…  A küzdelem folytatódik, hajrá Update! – zárták közleményüket.

Beteg fogyasztókat céloztak meg

A GVH az ügyben súlyosító körülményként értékelte, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott, és részben egészségi problémával érintett fogyasztókat célzott meg, akik az átlagosnál érzékenyebbek az egészségi problémájukkal kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció iránt.

Enyhítő körülményként értékelte a GVH többek között, hogy a Foodorgany módosította a reklámjait, bevonta az egyes szórólapjait, felhívta a franchise partnerek figyelmét a jogsértéstől való tartózkodásra, és hogy honlapján feltüntette az OÉTI oldalát, ami a fogyasztók tájékoztatását szolgálja.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!