szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha a nagy költségvetésű mozifilmek estében a sikerben legalább 40 százalék a hangzáson (DTS, Auro-3D stb.) és a vizuális megjelenítésen (3D, Imax) múlik, akkor vajon hány százalék jut a sikerből az élelmiszerek esetében a csomagolásra? Egyáltalán: tudjuk mi, hogy ami a csillivilli csomagoláson belül van, az hogy is néz ki? És azt vajon megvennénk?

A Johnson Banks nem egy egyszerű dizájnerstúdió, mivel a felszínen kapirgálásnál mindig több az, ami a kampányaikban őket igazán érdekli. Ez volt a családi matrica-sablon kitalálásakor is, és most, amikor azt "dizájnolták meg", hogy mi van egy-egy népszerű termék csomagolásában.

A Mars szelet – ami van olyan ronda, mint volt a Chokito (a Nestlétől) – voltaképp lehet számunkra ismerős is. Csak talán így, letisztultan, töményen, direktben még nem szembesültünk azzal, hogy a karamellás csoki iránti vágyat valójában csak a csomagolás (meg a ráépített reklám) kelti. Mert ami a celofánban van, az igazából kiábrándító. Ki akarna ilyen rondaságot enni?

Johnson Banks

De ha egy közkedvelt amerikai csámcsogni való élelmiszerre húzzuk át ezt a sémát, akkor is ugyanez az eredmény: a szaggatott marhahús (Beef Jerky) ugyan egy meglehetősen visszafogott, de mégiscsak esztétéikai élményként definiálható csomagolásban kerül a polcokra, a nélkül visoznt csak egy kupac izé. Íme:

Johnson Banks

Ahogyan ugyanez igaz a tea, a zöldséges gyorsrizs, vagy a sajtos ízű snack esetére is: csupán a jól megválasztott csomagolással válik azzá, "ahogy ismerjük". Érdekes, nem?

Johnson Banks

De hogy mégse gondoljuk azt, hogy mindent csak a csomagolása tud eladni, a Johnson Banks a fotósorozata végére egy "nem árul zsákbamacskát" tipusú terméket is odabiggyesztett. Igaz, ezt a természetből vették: Bananaaaaaa!

 

Johnson Banks
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!