szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A taxisok tüntetése eddig nem látott érdeklődést generált az Uber javára. A médiaelemzéssel foglalkozó Neticle utánajárt pontosan mennyire sikerült feltornászni az internet népének érdeklődését a visszafelé elsült akcióval. Meggdöbbentő számok következnek.

Az „Uber” szót augusztus 1 és január 17 között 1943-szor említették meg a neten. Január 18 óta 2995-ször. Tehát az elmúlt három napban többször tettek említést a fuvarmegosztó társaságról, mint az elmúlt fél évben, ami jól mutatja, hogy a taxistüntetés hatására sosem tapasztalt nyilvánosságot kapott. Az említések nem csak a korábbiakat szárnyalják túl, de összehasonlításképp például azonos idő alatt a Saul fiáról január 10-13. között 1843 említés jelent meg a magyar weben, a Golden Globe-ról általában 2568 ugyanekkor.

Azonban nem minden esetben pozitív értelemben említették meg, sőt mindössze csak 9,82 százalékban, bár a negatívan még ennél kevesebben, 7,71 százalékban, az Uber-említések polaritása többnyire, azaz 82,47 százalékban semleges. Ennek oka, hogy a legtöbb cikk csak beszámolt az eseményről, és nem foglalt állást. A negatív vélemények túlnyomó többsége azzal kapcsolatos, hogy az Uber „illegális, nem fizet adót, a sofőrök adót csalnak, a szolgáltatás anyagi kárt okoz az államnak”, a szolgáltatás milyenségéről, a sofőrök képességeiről, csak elvétve esik szó. A pozitív vélemények az olcsóbb árat, transzparens/tiszta fizetési rendszert, modernebb/hatékonyabb/korszerűbb rendszert említik.

A médiaelemzéssel foglalkozó Neticle egyetlen mutatószámban foglalta össze a web véleményét, amely a tőzsdei részvényárfolyam analógiájára épül. Ha az adott kulcsszóról pozitív hangvételű tartalom jelenik meg az interneten, akkor a Véleményárfolyam emelkedik, ha pedig negatív vélemény kerül ki a webre, akkor csökken. Az Uber véleményárfolyama az alábbi grafikonon látszik.

Neticle

Az Uber véleményárfolyamának alakulása összehasonlítva egy másik sharing economy megoldás, az Arbnb véleményárfolyamával.

Neticle

Ami még ennél is nyilvánvalóbban mutatja, mennyire járt jól az Uber az ellene irányuló tüntetéssel, hogy az Uber app hirtelen a magyar letöltési lista első helyére ugrott.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!