szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az órákat éjjel 2 órakor 3 órára kellett átállítani.

A Mavir Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító Zrt. tájékoztatása szerint szakembereik 1949 óta gyűjtik és elemzik a mindenkori fogyasztási adatokat, amelyekből az látszik, hogy a tavaszi óraállításkor látványosan változik az esti órák terhelése, hiszen egy órával később kell felkapcsolni a lámpákat. Az átállítás előtti és utáni időszakot összehasonlítva naponta 1,5-3 százalékos fogyasztáscsökkenés tapasztalható az átállítást követő időszakban.

Éves szinten körülbelül 100-120 gigawattórával kevesebb áramot használ a lakosság a nyári időszámítás ideje alatt, ami 30-40 ezer háztartás éves fogyasztásának felel meg, és 4-5 milliárd forinttal csökkenti az ország "áramszámláját" - hívta fel a figyelmet a Mavir.

A Budapesti Közlekedési Központ tájékoztatása szerint a 6-os villamos, valamint az óránkénti, vagy annál gyakoribb, és egyenletes követési idővel közlekedő éjszakai járatok vasárnap hajnal 2 és 3 óra közötti indulásai elmaradtak.

A MÁV-Start közlése szerint azok a belföldi vonatok, amelyeket menet közben ér az óraátállítás, már a nyári idő szerint érkeztek meg a végállomásra, az eredetileg kettő és három óra között induló belföldi személyszállító vonatokat három órakor indították el. Magyarország területén két nemzetközi vonatot érint az átállás: a Bécs és Bukarest között közlekedő Dacia nemzetközi vonatot, valamint a Bukarest-Bécs viszonylatú Dacia nemzetközi vonatot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!