Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Minden utas után 6 ezer forintot fizet az állam a Wizz Air-nek a balkáni járatokon.
Ahogy korábban megírtuk, a Wizz Air nyerte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) öt nyugat-balkáni fővárosba közlekedő légi járat üzemeltetésre kiírt pályázatát. Ennek értelmében négy évig biztosítja a légi közlekedést Budapest, illetve Szkopje, Podgorica, Szarajevó, Tirana és Pristina között, ez idő alatt pedig az állam kompenzációt fizet, ha a járatai veszteségesek. Nem mintha a cég rászorulna erre, hiszen a 2017.03.31-ével zárult üzleti évben 550 milliárd forintos árbevétel mellett 86 milliárd forintos profitot ért el.
A 444.hu most megpróbálta megtudni, hogy mennyit költött eddig erre a célra az állam, a légitársaságtól azonban nem kapott választ. A Wizz Air csupán annyit közölt, hogy a járatok a várakozásoknak megfelelően teljesítenek, és hogy van esély arra, hogy a támogatási időszak lejártával mindegyik útvonal tisztán üzleti alapon is üzemeltethető lesz.
Az NFM egyelőre nem adta ki a lapnak a kért közszolgáltatási szerződést, azt azonban közölte, hogy áprilisban és júniusban 233 millió forintot fizettek ki a légitársaságnak, és annyi idő alatt 35 ezren repültek, átlagosan 77 százalékos kihasználtság mellett.
Egy évben várhatóan 1,4 milliárd forintba kerül az államnak, hogy a Wizz Air járatokat tart fent Albánia, Bosznia-Hercegovina, Koszovó, Macedónia és Montenegró fővárosaiba, amelyekkel a Malév öt évvel ezelőtti csődje után szűnt meg a légi összeköttetés.
A lap a Pelikan.hu-ról kigyűjtötte a legolcsóbb elérhető retúrjegyek az adott városokba.
A cikk megjegyzi: eszerint a jegyek árának felét a magyar adófizetők dobják össze.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Később biciklivel, motorral, vonattal és gyalog folytatja az ország bejárását.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.