Életveszélyes lenne, ha a buszsofőröket is több túlórára köteleznék?

Nem csak embertelen volna a közlekedési szakszervezet szerint, ha 400 órára emelnék a túlórakeretet, hanem az ő szakmájukban életveszélyes is.

  • hvg.hu hvg.hu
Életveszélyes lenne, ha a buszsofőröket is több túlórára köteleznék?

Embertelen, a közlekedési dolgozóknál pedig életveszélyes Kósa Lajosék terve a túlórakeret emeléséről – figyelmeztetett a Közúti Közlekedési Dolgozók Szakszervezete. Szatmáry Kristóf és Kósa a mostani 300-ról 400 órára emelné meg az éves túlórakeretet ott, ahol kollektív szerződés van.

Baranyai Zoltán, a szakszervezet elnöke azt mondta a portfolio.hu szerint: a közúti közösségi közlekedésben foglalkoztatott buszsofőrök szinte minden cégnél már eddig is évi 300 órát túlórázhattak, ezen felül viszont még így is havi 30-40 óra pluszt töltenek a munkahelyükön. Ez utóbbi nem munkaidő, csak rendelkezésre állás, de így is 11-12 órát tesz ki a vezetés és a rendelkezésre állás.

Kósa és Szatmáry szerint a javaslatuk oka egyszerű: aki többet akar dolgozni és keresni, az tehesse ezt meg.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.

Mandalórik, ragadozók, mutánsok, kalózok – több tízmilliárd dolláros iparág a cosplay, és messze még a csúcs

Mandalórik, ragadozók, mutánsok, kalózok – több tízmilliárd dolláros iparág a cosplay, és messze még a csúcs

Továbbra is tömegeket vonz Budapesten is, hogy belebújjanak kedvenc mesefigurájuk bőrébe, és egy-egy napra elszórakoztassák egymást a hasonszőrűekkel. A budapesti Comic Conon jártunk, ahol sorjáztak a lelkes kezek által készített páncélok és jelmezek, felbukkant az összes várható figura, összességében mégis a kalózok hagyták a legmélyebb nyomot. Olyan terepet jártunk be, amely minden érintett megelégedésére rohamosan fejlődik.