Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A KSH adataiból kiderül, hogy nyugati szomszédunknál költünk a legtöbbet, de hozzánk is szívesen jönnek át vásárolni Ausztriából.
A magyarok között is egyre népszerűbb a „bevásárlóturizmus”, a KSH adatai szerint 2018 első három negyedévében összesen 95 milliárd forintot költöttünk el külföldön kifejezetten vásárlási céllal – írja a Világgazdaság. A lap szerint ezzel a 2017-ben mért 3,5 millióról 3,8 millióra nőtt a tranzakciók száma.
Ha az egész évet nézzük, 2018-ban a tavalyelőtti 103 milliárd forintról 130 milliárdra nőhetett a bevásárlóturizmusból eredő külföldi költekezés. A magyarok közül a legtöbben Ausztriában vásároltak, de népszerű úti cél volt Szlovákia és Szerbia is.
A különböző országokat viszont általában más-más céllal keresik fel a vásárolni vágyó magyarok: Ausztriában általában márkás termékekre költünk, míg Szlovákiában és Szerbiában inkább élelmiszerre.
Közben a külföldiek is szívesen járnak Magyarországra bevásárolni: az itteni költéseik a KSH adatai szerint 177 milliárd forintot tesznek ki. Leginkább Ausztriából és Szlovákiából érkeznek hozzánk vásárlók, náluk ugyanis hiába alacsony az áfa, a forint gyengesége miatt nálunk sok terméket érdemes beszerezniük, főleg, ha azokat akciós áron kínálják az üzletek.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.