MI-ügynök a HR-osztályon: Mire figyeljünk?
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Megfontolja, hogy elvigye a Mini gyártását az Egyesült Királyságból, ha az ország megállapodás nélkül lép ki az Európai Unióból – közölte a BMW a Sky News brit hírtelevízióval. Közben a Toyota is jelezte, hogy ha a kilépésnek negatív hatásai lesznek a működésükre, akkor veszélybe kerül a Derby melletti gyáruk működése.
Peter Schwarzenbauer, aki a BMW igazgatótanácsában a Mini és a Rolls-Royce típuscsaládok angliai termelését felügyeli, azt közölte: ha a "legrosszabb" következik be, fontolóra kell venniük, hogy mit jelent az számukra hosszú távon.
Schwarzenbauer szerint a Rolls-Royce nagy-britanniai gyökerű luxusmárka, tehát ezt a típust valószínűleg nem érintené a Brexit, bármilyen formát öltsön is. "A Mini számára azonban ez valós veszélyt jelent" – közölte. Amikor azt kérdezték tőle, ez azt jelenti-e, hogy a márka gyártását elviszik az Oxford közelében található Cowley-ból, úgy felelt: legalábbis meg kell fontolnunk.
A BMW igazgatótanácsi tagja szerint a cég nem bírna el semmiféle olyan pluszköltséget – például a külső országokból érkező uniós autóimportot potenciálisan terhelő 10 százalékos vámot –, amely a megállapodás nélküli Brexitből óhatatlanul eredne.
Közben Johan van Zyl, az autógyártó európai igazgatója azt közölte a BBC-vel: ha az akadályok, amelyekkel a Brexit miatt kell szembesülniük, túl magasak lesznek, az aláásná a versenyképességüket.
"Kezdettől egyértelművé tettük: akadálytalan kereskedelmet akarunk, vámok nélkül" – hangsúlyozta, hozzátéve: ha Nagy-Britannia és az EU kereskedelmében vámok, egyéb akadályok jelennek meg, akkor "nagyon nehezen lehetne elképzelni a jövőt".
Arra a kérdésre, hogy a közép-angliai Derby közelében működő Toyota-gyár ebben az esetben bezárhat-e, van Zyl úgy fogalmazott: ha a Brexit hosszú távú hatásai nagyon negatívak, akkor ez is a lehetőségek között lenne.
Van Zyl szerint a Toyotának már eddig is sok pénzébe került a Brexittel kapcsolatos kockázatkezelés, mégsem tudott minden eshetőségre felkészülni, a vállalat eddig 250 millió fontot (95 milliárd forintot) költött az angliai üzem versenyképességének javítására, és semmiféle olyan akadályt nem szeretne, amely ezt rontaná.
Nagy-Britanniában működő autógyárak és más globális iparvállalatok hosszú ideje folyamatosan figyelmeztetik a brit kormányt a Brexit, különösen a megállapodás nélküli kilépés termelési és beruházási kockázataira.
A Nissan japán autóipari óriáscég nemrégiben bejelentette, hogy az eredeti tervekkel ellentétben mégsem az angliai Sunderlandben működő üzemében kezdi meg új X-Trail modelljének gyártását. Gianluca de Ficchy, a Nissan európai részlegének elnöke közölte: a döntésnek üzleti okai is vannak, de az Európai Unióhoz fűződő jövőbeni brit kapcsolatrendszer bizonytalanságai sem segítik a Nissan további angliai tevékenységének tervezését.
A brit autógyártók és -kereskedők szövetségének (SMMT) minap ismertetett éves beszámolója szerint tavaly 9,1 százalékkal ötévi mélypontra zuhant a Nagy-Britanniában gyártott személyautók száma, a brit autóipari beruházások értéke pedig csaknem a felével esett vissza egyetlen év alatt, egyértelműen a Brexit-folyamat teremtette bizonytalanság miatt.
Tom Enders, a legnagyobb európai repülőgépgyártó konzorcium, az Airbus vezérigazgatója minapi videóüzenetében kijelentette: tévedés az a Brexit-pártiak által hangoztatott "őrültség", hogy az Airbus úgysem tud kivonulni a brit gazdaságból, mert hatalmas üzemei vannak ott. Enders szerint sok más olyan ország van, amely "boldogan gyártana" például szárnyakat az Airbus repülőgépekhez. Az Airbus a walesi Broughtonban, legnagyobb brit üzemében gyártja összes modelljének szárnyait.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Lenne eszköz a kormány kezében, hogy érdemben segítsen a nyugdíjasok helyzetén, ehhez csak át kellene vennie a nyugdíjemelésnek azt a mintáját, amelyet a környező országokban az elmúlt években be-, nálunk pedig kivezettek – mondja Farkas András.
Bár a kormány mind az ipari, mind a háztartási méretű szolárfejlesztéseknél behúzta a féket, a kapacitások bővülnek, sorra dőlnek a rekordok.
40 hektárnyi nádas kiirtása, több száz tonna beton beépítése, 13 milliárd forint elköltése és három év állás után.
Az még nem dőlt el, meddig lesz elérhető.
A nemzetgazdasági miniszter jól van, de pihenésre van szüksége.
Közigazgatási hatósági eljárásban vizsgálják halálának körülményeit.
A német lap szerzője igyekezett válaszokat kapni a Sebestyén József haláláról beszámoló kormánypárti médiumoktól is, de nem járt sikerrel.