Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Vajon ruhára, egészségügyre vagy rekreációra költ többet egy átlagos magyar család? Most minden kiderült az Eurostat adataiból.
Új összeállítást közölt a 2017-es adatok alapján az Eurostat, mégpedig arról, hogy egyes országok háztartásai mire költik a pénzüket. Amennyiben az uniós egészét nézzük, úgy azt látjuk, hogy a háztartásra megy a legtöbb pénz: a rezsire a kiadásaik 24,2 százalékát költik a családok, miközben a következő szereplőre, az utazásra mindössze 13 százalékot.
Az ételek és az alkoholmentes italok az összkiadások 12,2, egyéb termékek és szolgáltatások 11,4 százalékát viszik el, de a hotelekben is az éttermekben is elköltik az uniós háztartások a kiadásaik 8,8 százalékát. Rekreációra és kultúrára 8,5, bútorokra és egyéb háztartási eszközökre 5,5, ruházatra és cipőkre 4,9, egészségügyre 4, alkoholos italokra és dohányra 3,8, míg kommunikációra 2,5 százalék jut. Rossz hír, de a lista végén az oktatás található, arra az uniós polgárok kiadásaiknak mindössze 1,1 százalékát költik.
Persze ahány ország, annyi szokás, így például a magyar háztartásoknál így néz ki ugyanez a mix:
Mindezt azt is jelenti, hogy a magyar családok az uniós átlaghoz képest fizetésüknek kevesebb százalékát költik a rezsire és ruhára ám ételre, alkoholra, dohányra jóval többet. Élelmiszerre például csak a bolgárok (19,2 százalék), az észtek (20,3 százalék), a litvánok (21,6 százalék) és a románok (27,8 százalék) költenek többet arányaiban, míg az alkoholnál és a ciginél mindössze a lettek (7,9 százalék), a csehek (8 százalék), az észtek (8,1 százalék) és a luxemburgiak (8,3 százalék).
A rezsinél viszont pont fordított a helyzet, ott csak a portugálok (18,3 százalék), az észtek (17,6 százalék), a ciprusiak (15,4 százalék), a litvánok (14,8 százalék) és a máltaiak (10,3 százalék) költenek kevesebbet. És azt tudta, hogy a hitelt mire költi a magyar? Ide kattintva megtudhatja!
Az oktatás nálunk is az utolsó helyen található, igaz az EU-s átlagnál fél százalékkal több megy erre a célra. Erre egyébként Cipruson költik a legtöbbet a háztartások, mégpedig a kiadásaik 2,6 százalékát. Vannak egyéb érdekes statisztikák is: a máltaiak például a kiadásaik több mint ötödét éttermekben és hotelekben költik el, míg a portugálok, a hollandok és a németek – bármekkora sörivó hírében állnak is – mindössze 3,2 százalékot költenek alkoholra. Persze arról se feledkezzünk meg, hogy az a német 3,2 százalék pénzben kifejezve több mint a magyar 7,4 százalék.
A rekreáció és kultúra főleg az északi népeknél megy nagyon, hiszen így néz ki az élmezőny: Dánia (11,5 százalék), Norvégia (11,5 százalék), Izland (11,2 százalék), Svédország (11 százalék) és Finnország (10,5 százalék).
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.