szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Toyota vette át a második helyet.

Az idei év első felében elveszítette tavalyi második helyezését a globális autóeladásokban a Nissan–Renault–Mitsubishi autóipari szövetség, és a harmadik helyen végzett a Volkswagen és a Toyota mögött.

A japán Nissan Motor Co., a francia Renault SA és a japán Mitsubishi Motors Corp. autóipari vállalatok között fennálló együttműködés 5,213 millió autót értékesített a január-júniusi periódusban, 5,9 százalékkal kevesebbet a tavalyinál.

A Volkswagen AG összes márkájából 5,365 millió autót adott el az év első felében, 2,8 százalékkal kevesebbet, mint 2018 első felében.

A Toyota Motor Corp. érdekeltségeivel, a Daihatsu Motor Co. autógyárral és a Hino Motors Ltd. teherautó-gyártóval együtt 5,311 millió járművet adott el az év első felében, 2,0 százalékkal többet a tavalyinál.

A tavalyi év egészében a Volkswagen AG volt a világ legnagyobb autógyártója 10,83 millió, az előző évinél 70 ezerrel több autó eladásával. A Nissan–Renault–Mitsubishi 10,76 millió autót adott el 2018-ban, 1,4 százalékkal többet az előző évinél, a Toyota pedig 10,59 milliót a 2017-es 10,38 millió után.

A Nissan 2,627 millió autót értékesített az idei első hat hónapban, 7,9 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, a Renault eladásai 6,7 százalékkal 1,938 millióra csökkentek, a Mitsubishi eladásai viszont 5,0 százalékkal 647 ezerre emelkedtek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!