Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Több mint félmillió menekült várakozik Líbiában arra, hogy átkeljen a Földközi-tengeren. Az Európai Unió szeretné ezt megakadályozni, mert egyre kisebb a fogadókészség a tagállamokban, ahol a populista pártok a migránsveszély eltúlzásával szereznek szavazatokat.
Brüsszel végül Ruandát szemelte ki a célra, és a kis közép-afrikai állam igent mondott – természetesen némi pénzek reményében. Elvégre Törökország évente 3 milliárd eurót kap azért, hogy eltartsa a szír migránsokat. Líbiában is szép pénzt fizet Olaszország és az Európai Unió azért, hogy a parti őrség ne engedje hajóra szállni az Európába készülő migránsokat. Ha pedig mégiscsak hajóra szálltak, akkor ne érjék el a nemzetközi vizeket.
Miközben a bevándorló afrikaiak száma egyre csökken Olaszországban, addig a migránsveszélyre hivatkozó szélsőjobboldali párt, a Liga népszerűsége állandóan növekszik. 2016-ban 181 ezer migráns érkezett Líbiából Olaszországba, de tavaly már csak 23 ezer. A csökkenés nem véletlen: Líbiában hatékonyan akadályozzák azt, hogy az Európába vágyakozó afrikaiak eljussanak Itáliába.
Erről még Matteo Renzi baloldali kormánya állapodott meg nem is annyira a líbiai kormányzattal, hanem azokkal a milíciákkal, melyek a tengerpartot ellenőrzik. Mindettől függetlenül Matteo Salvini népszerűsége töretlenül növekedett, így végül belügyminiszter lett. Ebben a minőségében elérte, hogy Olaszország immár 1 millió euróra is megbüntetheti azokat a hajóskapitányokat, akik migránsokat hoznak Líbiából. Salvini népszerűségét kihasználva át is akarta venni a hatalmat, de elbukott. Ezért Brüsszelt okolja mondván: ők gáncsolták el, mert szembeszállt az Európai Unió migránspolitikájával.
Csepp a tengerben
Az Európai Unió már régóta arra törekszik, hogy minimálisra csökkentse a bevándorlást Afrikából – ez derül ki az ENSZ menekültügyi hivatalának elemzéséből, melyet a New York Times ismertet. A lap szerint az Európai Unió mindinkább az ausztrálok bevándorlási politikáját követi, amely arra irányul, hogy az ország határain kívül hozzanak létre offshore bevándorlóközpontokat.
Ilyenek működnek is Líbiában és Nigerben – siralmas eredménnyel. Júliusban egy bombázás során negyvenen meghaltak Líbiában, amikor egy migránsközpontot ért támadás. Kiderült, hogy az ott vegetáló afrikaiaknak semmilyen kiútjuk sincs. Nigerben – Macron francia elnök támogatásával – hozott létre egy másik központot az Európai Unió, ám mindössze 1000 migránst fogadtak be – ami egy csepp a tengerben. Ruandában is csak 500 főről van szó, akiket addig tartanának ott, amíg be nem illeszkednek a helyi társadalomba, vagy vissza nem küldik őket az anyaországukba. A tárgyalások még folynak, ám a New York Times szerint hetek kérdése, és szignózzák a papírokat.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Nem csak a Pride-felvonulás előtt volt erősen kusza a jogi helyzet, a demonstráció után is egymást érik a kérdések. Ha az utolsó pillanatig bírsággal riogatták a résztvevőket, akkor mi, miért és kinek az utasítására változott a menet napjára? Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama.
Utolérte az Audit is a német autóipar válsága. Egyre kevesebb motor készül Győrben, nagyobb nyári leállást is terveznek, leépítések várhatók.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben, a Mi Hazánknál viszont erősen rezeg a léc a kutatás szerint.
A Tisza Párt elnöke szerint pár hónap alatt összeomlott a költségvetés.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
Csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Még mindig téma a budapesti Pride.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
Máté Gábor 15 év után távozik.