Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Összekötnék a gödöllői HÉV-et a 2-es metróval. A HÉV azonban egy ideje nem a BKV-é (Budapesté), hanem a MÁV-é (az államé), így el kellene dönteni, mégis hol és hogyan lesz egy fővárosi vonalból állami vonal.
Módosította a BKK és a Főmterv tervezőiroda az M2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötésének, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakításának előkészítésére kötött szerződését – vette észre a Napi.hu az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent tájékoztatást.
A tervezést és a tervek engedélyeztetését 1 milliárd 926 millió forintért vállalta a Főmterv. A díj nem változik, viszont más probléma akadt. „Az építési engedélykérelmek benyújtásához szükséges tisztázni az üzemeltetés kérdéseit. Döntés szükséges abban a kérdésben, hogy meddig a BKV Zrt. és meddig a MÁV-HÉV Zrt. az újonnan épített infrastruktúra üzemeltetője, mely kérdésben a Fővárosi Önkormányzat és az Innováció és Technológiai Minisztérium közötti megállapodás szükséges.”
Tarlós István főpolgármester hosszú évek óta nehezményezi, hogy a kormány nem járul hozzá megfelelő mértékben a fővárosi tömegközlekedés üzemeltetésének költségeihez. A nemzetközileg elfogadott ökölszabály szerint ugyanis a központi kormányzatnak, a helyi (ön)kormányzatnak és az utasoknak egyharmad-egyharmad-egyharmad arányban egészséges állniuk a költségeket. A kormány 2012-ben kezdett kivonulni a fővárosi tömegközlekedés finanszírozásából, az önkormányzatnak nyújtott támogatás mértéke 2015 óta lépcsőzetesen csökken. A szocpol-támogatás (korábban fogyasztói árkiegészítés címen futott) emberemlékezet óta nem emelkedett, sőt lassacskán csökkent: 2005-ben még 19 milliárd volt, onnan csökkent 12 milliárdra, miközben infláció miatt is romlott ennek az értéke. Tarlós István főpolgármester többször nyilvánosan is felpanaszolta, hogy kevés az állami támogatás, annyit sikerült elérnie, hogy a MÁV átvette a HÉV-et.
Így jelen állás szerint a HÉV a MÁV-é (amely állami cég), a metró viszont a BKV-é (amely önkormányzati cég).
Segélykiáltással ér fel a BKV éves jelentése
Jóval több kimaradás és baleset volt a BKV-nál 2018-ban, mint a megelőző évben, ebben a munkaerőhiány és a járművek elöregedése is szerepet játszott. A villamosok átlagéletkora például majdnem 35 év. A cég emiatt jóval kevesebb szolgáltatási díjat kapott a kelleténél. 2019-re 15 milliárd forintos veszteséget várnak.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Mintha személyes történetében mondaná fel a kormánypolitika kritikáját, olyanok Füle Zsigmond első tapasztalatai a munka világában. Ő az a 18 éves, bácsborsódi fiatal, aki keresztkérdéseket tett fel Lázár Jánosnak bajai fórumán, és panaszára, miszerint keveset keres, a miniszter úgy válaszolt: rossz helyen dolgozik.
Ismeretlen tettes ellen folytatnak nyomozást.