szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Összekötnék a gödöllői HÉV-et a 2-es metróval. A HÉV azonban egy ideje nem a BKV-é (Budapesté), hanem a MÁV-é (az államé), így el kellene dönteni, mégis hol és hogyan lesz egy fővárosi vonalból állami vonal.

Módosította a BKK és a Főmterv tervezőiroda az M2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötésének, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakításának előkészítésére kötött szerződését – vette észre a Napi.hu az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent tájékoztatást.

A tervezést és a tervek engedélyeztetését 1 milliárd 926 millió forintért vállalta a Főmterv. A díj nem változik, viszont más probléma akadt. „Az építési engedélykérelmek benyújtásához szükséges tisztázni az üzemeltetés kérdéseit. Döntés szükséges abban a kérdésben, hogy meddig a BKV Zrt. és meddig a MÁV-HÉV Zrt. az újonnan épített infrastruktúra üzemeltetője, mely kérdésben a Fővárosi Önkormányzat és az Innováció és Technológiai Minisztérium közötti megállapodás szükséges.”

Tarlós István főpolgármester hosszú évek óta nehezményezi, hogy a kormány nem járul hozzá megfelelő mértékben a fővárosi tömegközlekedés üzemeltetésének költségeihez. A nemzetközileg elfogadott ökölszabály szerint ugyanis a központi kormányzatnak, a helyi (ön)kormányzatnak és az utasoknak egyharmad-egyharmad-egyharmad arányban egészséges állniuk a költségeket. A kormány 2012-ben kezdett kivonulni a fővárosi tömegközlekedés finanszírozásából, az önkormányzatnak nyújtott támogatás mértéke 2015 óta lépcsőzetesen csökken. A szocpol-támogatás (korábban fogyasztói árkiegészítés címen futott) emberemlékezet óta nem emelkedett, sőt lassacskán csökkent: 2005-ben még 19 milliárd volt, onnan csökkent 12 milliárdra, miközben infláció miatt is romlott ennek az értéke. Tarlós István főpolgármester többször nyilvánosan is felpanaszolta, hogy kevés az állami támogatás, annyit sikerült elérnie, hogy a MÁV átvette a HÉV-et.

Így jelen állás szerint a HÉV a MÁV-é (amely állami cég), a metró viszont a BKV-é (amely önkormányzati cég).

Segélykiáltással ér fel a BKV éves jelentése

Jóval több kimaradás és baleset volt a BKV-nál 2018-ban, mint a megelőző évben, ebben a munkaerőhiány és a járművek elöregedése is szerepet játszott. A villamosok átlagéletkora például majdnem 35 év. A cég emiatt jóval kevesebb szolgáltatási díjat kapott a kelleténél. 2019-re 15 milliárd forintos veszteséget várnak.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Zelki Benjámin Vállalkozás

5-ös metró vagy elővárosi vasút? – Most dől el, mi lesz a HÉV-ekből

A szentendrei HÉV 5-ös metróra való átnevezése a legtökéletesebben mutatta meg, mi zajlik a színfalak mögött: több száz milliárd forint elköltésén megy a vita, nem mindegy ugyanis, melyik HÉV-et fejlesztenék, és mivé. Az infrastruktúra felfejlesztésére még, úgy tűnik, lesz is pénz, annál nagyobb kérdés, hogy miből cserélnék le a 98 HÉV-szerelvényt.

Győri értelmiségiek Borkai távozását követelik

Győri értelmiségiek Borkai távozását követelik

Szabó Tímea: Az önkormányzati választáson felszabadították Budapestet

Szabó Tímea: Az önkormányzati választáson felszabadították Budapestet

Tucatnyi újdonság – ezek a legfontosabb modellek az idei Budapest Auto Show-n

Tucatnyi újdonság – ezek a legfontosabb modellek az idei Budapest Auto Show-n

Több helyen még mindig nagyon rossz a levegő

Több helyen még mindig nagyon rossz a levegő

Éppen 30 éve született meg a „közepesen erős köztársaság”

Éppen 30 éve született meg a „közepesen erős köztársaság”

Zuckerberg elmondta, hogyan jött létre a Facebook – és nem nevette el magát

Zuckerberg elmondta, hogyan jött létre a Facebook – és nem nevette el magát