Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Az idén már majdnem 30 milliárd forintot vert el a kormányzat társadalmi célú hirdetésekre.
Egész oldalas hirdetéseket tett közzé a kormány több újságban, és videókampányt is indítottak. Ezúttal egész egyszerű üzenetet tettek közzé:
Áldott, békés karácsonyt, Magyarország!
Ebben még nincs nagy meglepetés, abban már annál inkább, hogy mekkora hirdetési helyeket vettek. A Népszavában egy teljes oldalt tesz ki a hirdetésük, a Magyar Nemzetben két oldalt vásároltak meg (egy harmadikon pedig a szintén állami MVM hirdeti, hogy „idén sem marad el a nagyi sütije”, a Magyar Hírlap 16 oldala közül pedig hármat is az egész oldalas karácsonyi jókívánság foglal el.
Az állam évről évre többet költ a reklámokra, ezzel komolyan befolyásolja a magyar médiapiac működését. Tavaly már 40 százalékos volt azoknak a hírmédiumoknak az aránya, amelyek a teljes hirdetési bevételének legalább a harmadát állami forrásból szerezték. A Mérték Médiaelemző Műhely és az Átlátszó számolta ki, hogy tavaly listaáron számolva 98,7 milliárd forintot szántak a reklámozásra – összehasonlításképp: ez kicsivel több, mint amennyit 2006 és 2010 közt négy év alatt összesen elköltött a kormány, és csak 10 milliárddal kevesebb annál, mint amennyit 2011 és 2014 között együttvéve elköltöttek.
A kormány idén eddig legalább 28,4 milliárd forint értékben adott megbízást kommunikációs feladatok elvégzésére. Egész pontosan a Nemzeti Kommunikációs Hivatal köti a kormány nevében a szerződéseket, a megbízás neve pedig általában „az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása”, valamint kommunikációs és rendezvényszervezési feladatok ellátása.
Az eddig megkötött szerződések nyertesei Balásy Gyula cégei, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. Azt nem tudni, hogy a mostani adventi köszöntést is a velük kötött szerződések alapján készítették-e el. A tisztán látást az is nehezíti, hogy a közbeszerzési dokumentációkban nincs arról szó, hogy pontosan milyen tematikájú kommunikációra fordíthatják az összeget.
Megkérdeztük a Kormányzati Tájékoztatási Központot, hogy a most indult karácsonyi kampányt ki készítette, és mennyiért, valamint hogy miért tartották fontosnak elindítani ezt a kampányt. Választ egyelőre nem kaptunk.
Egy hónapon belül ez már a második kormányzati videó: november 15-én az új Puskás Stadion megnyitójára időzítve tettek ki egy rövidfilmet Orbán Viktor Facebook-lapjára. Egy általunk megkérdezett reklámfilmes szakember úgy számolt, hogy legalább 100 millió forintba kerülhetett az a videó. Az nem derült ki, hogy miért és kinek a pénzéből készült a rövidfilm, és még csak stáblistája sem volt.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az országban elsőként Mezőkeresztes kizárta a lakosokat az elővásárlási jogból, azzal kizárólag az önkormányzat élhet. A célok között a lakhatási programok indítása és a spekulatív lakásvásárlás visszaszorítása is szerepel az egyébként csökkenő lélekszámú településen.
Később biciklivel, motorral, vonattal és gyalog folytatja az ország bejárását.
Több világörökségi védelmet élvező épület is van a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő kínálatában.
A színésznő szerint az egykori politikus eltaszította magától a barátait.