szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Arany János utcai és a Ferenciek terei állomások lezárásával március 9-én elkezdik a 3-as metró középső szakaszának felújítását. A déli szakasz állomásait várhatóan 2020 végén adják át, a középső szakasz 2022-re lehet kész, az ára 90 milliárd forint.

Lezárnak március 9-én, hétfőn két belvárosi metróállomást a 3-as metróvonal felújítása miatt – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

A metró hétköznapokon továbbra is Újpest-Központ és a Nagyvárad tér között közlekedik, de az Arany János utca és a Ferenciek tere állomáson megállás nélkül halad majd át.

A két lezárt állomás környéke a sűrűn közlekedő belvárosi felszíni járatokkal – a megszokottnál gyakrabban induló 2-es villamossal, a kiskörúti járatokkal és a Rákóczi úti buszokkal – továbbra is elérhető marad. A Ferenciek tere lezárásával a Buda felől érkezőknek és a Buda felé továbbutazóknak is új utazási irányokat ajánl a BKK, a többi között a megszokottnál sűrűbben induló 4-es és 2-es metrót.

A 3-as metró déli szakaszának rekonstrukciójával párhuzamosan 2020 tavaszán elkezdődik a belvárosi szakaszon is az állomások felújítása. A BKK már korábban közölte, hogy a Nagyvárad tér és Lehel tér közötti középső szakaszt teljesen csak a déli szakasz átadása után, várhatóan ősszel zárják le, addig azonban már lezárva marad a Ferenciek tere és az Arany János utca állomás is.

Így fognak kinézni a 3-as metró déli állomásai, ha végre elkészülnek

A hármas metró hat nemrég felújított kocsiját kellett kivonni a forgalomból a padlólemez rozsdásodása miatt, ezeket a Metrovagonmas február végéig garanciálisan javítja. A BKV új felügyelőbizottsága a közbeszerzéstől az átvételig kivizsgálja a metrókocsik felújítását.

A felújítási munkálatok már 2019 őszén három hónapos csúszásban voltak ahhoz képest, amit az északi szakasz márciusi átadásakor Tarlós István mondott a tervezett határidőkről. A korábbi főpolgármester úgy nyilatkozott: „a déli szakasz 2020 harmadik negyedévére újul meg”. A BKV ősszel azt közölte, „a megújult déli szakasz átadása 2020 végén várható”.

A középső szakasz állomásait – a Nagyvárad tér és a Lehel tér közöttieket – 86,6 milliárd forintért újítja fel a Swietelsky – derült ki az uniós közbeszerzési értesítőben december 3-án megjelent hirdetményből. A közbeszerzés lebonyolítása nem ment egyszerűen, a tárgyalásos eljárás felhívással indult, eredetileg 2018 márciusáig lehetett jelentkezni, de a határidőt többször kitolták. A BKV 2018 decemberében azzal indokolta a határidő épp aktuális elhalasztását, hogy Tarlós István és Orbán Viktor megegyezése alapján 80 milliárd forinttal több jut a metrófelújításra, a pluszpénz miatt „szükségessé vált a közbeszerzési eljárás pontosítása”. A BKV július végén az állomások akadálymentesítésével indokolta az éppen aktuális határidő-változtatást.

2023-ra lesz lift egy már felújított metróállomáson

A liftépítés megzavarta volna a 3-as metró buszos pótlását, de a BKV most már nekilátott a Dózsa György úti állomás utólagos akadálymentesítésének. A beépítés 2022 tavaszán kezdődik, kérdés, elég lesz-e a pénz, nyolc állomásra összesen 5,6 milliárd forint van.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Kovács Gábor Gazdaság

2023-ra lesz lift egy már felújított metróállomáson

A liftépítés megzavarta volna a 3-as metró buszos pótlását, de a BKV most már nekilátott a Dózsa György úti állomás utólagos akadálymentesítésének. A beépítés 2022 tavaszán kezdődik, kérdés, elég lesz-e a pénz, nyolc állomásra összesen 5,6 milliárd forint van.