Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Hatalmasat nőtt az élelmiszerek ára a járvány miatti felvásárlási lázban. Az infláció mégis alacsonyabb lett az előző néhány hónapban mértnél, annyival esett a benzin ára.
Idén márciusban a fogyasztói árak átlagosan 3,9 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). Ez tavaly november óta a legalacsonyabb infláció, de még így is jóval magasabb a jegybank 3 százalékos céljánál.
Februárhoz képest az élelmiszerek ára a megszokottnál nagyobb mértékben nőtt, amiben a koronavírus-járvány hatásai is szerepet játszhattak. Az infláció azért csökken mégis, mert a jármű üzemanyagok ára 2,1 százalékkal csökkent, ahogy esnek az olajárak.
2019 márciusához képest az élelmiszerek ára 7,6 százalékkal emelkedett. Ezen belül
A szeszes italokat és a dohányárukat egyben számolja a KSH, ez a csoport átlagosan 7,2 százalékkal drágult, ezen belül a dohányáruké 11,3 százalékkal.
A szolgáltatásokért 3,8 százalékkal kellett többet fizetni, ezen belül a lakbér 8,7, a belföldi üdülés ára pedig 8,1 százalékkal nőtt.
2020 első három hónapjában összesítve az előző év azonos időszakához képest 4,3 százalékos volt az infláció.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.