Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a46a857d-1546-4d1c-b3c2-46fd4eb6c2bb","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Elementáris erővel csaptak össze a napokban a magyar tudományos élet különböző képviselői a Magyar Tudományos Akadémiának és tagjainak a szerepéről. A tét százmilliárdokban is mérhető, de végső soron a tudományos kutatás szabadságáról vagy politikai függőségéről van szó.","shortLead":"Elementáris erővel csaptak össze a napokban a magyar tudományos élet különböző képviselői a Magyar Tudományos...","id":"20250417_mta-200-kozgyules-vagyon-ingatlanok-hun-ren-orban-viktor-schmidt-maria-freund-tamas-palinkas-jozsef","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a46a857d-1546-4d1c-b3c2-46fd4eb6c2bb.jpg","index":0,"item":"3dcd23de-9201-498d-9128-31abb29414dc","keywords":null,"link":"/360/20250417_mta-200-kozgyules-vagyon-ingatlanok-hun-ren-orban-viktor-schmidt-maria-freund-tamas-palinkas-jozsef","timestamp":"2025. április. 17. 06:30","title":"Kiújult vita az MTA-vagyonról: három patinás ingatlan kontra három év szabadságvesztés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e056d0f-c8f0-4f53-b434-0fd2fe6eeb79","c_author":"HVG","category":"360","description":"A német multi hollandiai leánya nyitott fióktelepet Budapesten.","shortLead":"A német multi hollandiai leánya nyitott fióktelepet Budapesten.","id":"20250417_hvg-Bosch-Security-Systems-budapest-fioktelep-Angelo-Kokkinidis-Mercedes-Ola-Kellenius","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e056d0f-c8f0-4f53-b434-0fd2fe6eeb79.jpg","index":0,"item":"39648aa2-fb5f-44ed-bcad-39a550262386","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-Bosch-Security-Systems-budapest-fioktelep-Angelo-Kokkinidis-Mercedes-Ola-Kellenius","timestamp":"2025. április. 17. 12:15","title":"Új üzletággal hódít Magyarországon a Bosch","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3994df5-e4c5-4984-af7d-5b3301d96e85","c_author":"Marabu","category":"kkv","description":"","shortLead":"","id":"20250417_Marabu-Feknyuz-NER-kullancs-luxus-jacht","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3994df5-e4c5-4984-af7d-5b3301d96e85.jpg","index":0,"item":"4175c8d2-8552-4854-b310-645e08c55ca4","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_Marabu-Feknyuz-NER-kullancs-luxus-jacht","timestamp":"2025. április. 17. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: NER-kullancs kategória","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90b9f71f-a80a-49de-8238-d664accaf835","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Őrült dolgokat követel meg ez az egészen extrém technika. ","shortLead":"Őrült dolgokat követel meg ez az egészen extrém technika. ","id":"20250416_Bugatti-Bolide-fenntartasa-koltsegek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90b9f71f-a80a-49de-8238-d664accaf835.jpg","index":0,"item":"5da3fd97-fc76-483a-b7c1-3989a04ac160","keywords":null,"link":"/cegauto/20250416_Bugatti-Bolide-fenntartasa-koltsegek","timestamp":"2025. április. 16. 20:20","title":"58 kilométerenként kér új abroncsokat a Bugatti Bolide és egy szett közel 3 millió forint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"307edb9d-5eeb-4c33-aafd-433f24508047","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Simicska-vagyon átruházásában kulcsszerepet játszó milliárdos egy másik cégét Lévai Anikó unokaöccse vezeti.","shortLead":"A Simicska-vagyon átruházásában kulcsszerepet játszó milliárdos egy másik cégét Lévai Anikó unokaöccse vezeti.","id":"20250416_hvg-Nyerges-Zsolt-Simicska-Lajos-Szijj-Laszlo-NEZ-Investment-Sarvari-Tamas-Mihaly-Kozgep-Orban-Viktor-Levai-Aniko-Szeghalmi-Mark-Adam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/307edb9d-5eeb-4c33-aafd-433f24508047.jpg","index":0,"item":"589ddabf-bd2b-46f5-937e-bb80c02e2669","keywords":null,"link":"/360/20250416_hvg-Nyerges-Zsolt-Simicska-Lajos-Szijj-Laszlo-NEZ-Investment-Sarvari-Tamas-Mihaly-Kozgep-Orban-Viktor-Levai-Aniko-Szeghalmi-Mark-Adam","timestamp":"2025. április. 16. 06:00","title":"Simicskától átállt közgépessel alapított céget Nyerges Zsolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74afdc60-fb17-4821-8d75-2d61306003ba","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A vezérigazgató korszerű mozdonyok beszerzéséről beszélt, csakhogy a Vikingeket 1985-ben gyártották utoljára.","shortLead":"A vezérigazgató korszerű mozdonyok beszerzéséről beszélt, csakhogy a Vikingeket 1985-ben gyártották utoljára.","id":"20250417_mav-korszeru-dizelmozdony-balaton-40-eves","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74afdc60-fb17-4821-8d75-2d61306003ba.jpg","index":0,"item":"35d2a005-7ed5-433f-8f5c-c88b510f3808","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_mav-korszeru-dizelmozdony-balaton-40-eves","timestamp":"2025. április. 17. 13:27","title":"A MÁV 40 éves, szerintük korszerű dízelmozdonyokat indít a Balatonnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4047771f-4e4c-438c-9cb2-735189ca41d5","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.","shortLead":"Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen...","id":"20250417_hvg-e-bicikli-senior-biciklizes-e-bringa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4047771f-4e4c-438c-9cb2-735189ca41d5.jpg","index":0,"item":"a3538cc3-62df-42ca-9ed7-d692bc4f8784","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-e-bicikli-senior-biciklizes-e-bringa","timestamp":"2025. április. 17. 19:30","title":"Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5992d028-5676-48e2-bdb5-629bd0b4d005","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A nemzetgazdasági miniszter nem tud arról, hogy asszisztált volna az MNB-alapítványok pénzszórásához – mondta a kormányinfón.","shortLead":"A nemzetgazdasági miniszter nem tud arról, hogy asszisztált volna az MNB-alapítványok pénzszórásához – mondta...","id":"20250417_Nagy-Marton-mnb-alelnok-2015","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5992d028-5676-48e2-bdb5-629bd0b4d005.jpg","index":0,"item":"45981e27-74d4-43df-96c8-c83a8b97c969","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_Nagy-Marton-mnb-alelnok-2015","timestamp":"2025. április. 17. 15:54","title":"Nagy Márton letagadta, hogy 2015-től lett volna MNB-alelnök, pedig akkor lett az","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az eredeti ígérethez képest több mint egy évet késett a Bozsik Aréna építése, jelenlegi számítások szerint a 8200 férőhelyes stadionban nagyjából kétmillió forintba került egy szék. Úgy tudjuk, a VIP-szektort is át kellett építeni.
Az egész első osztályban utoljára kap stadiont a Budapest Honvéd futballcsapata, de úgy tűnik, nem sajnálják rá a pénzt. A jelenlegi állás szerint székekre lebontva ez lett az ország legdrágább stadionja: az eredeti tervek szerint ötmilliárdba kerülő létesítményről már tavaly kiderült, hogy 17 milliárd körül alakul majd a végösszeg.
Ez azt jelenti, hogy
a 8200 férőhelyes stadionban nagyjából kétmillió forintba került egy szék,
ami az összes, klubcsapatoknak épült stadionnál drágább, "székarányosan" egyedül a 67 ezres Puskás Aréna került többe. Sokatmondó adat, hogy ugyanezek a számok még mennyivel barátságosabbak voltak a stadionépítési láz kezdetén: a debreceni, húszezres Nagyerdei stadionban még csak 562 ezer forint volt egy szék, a 22 ezres Groupama Arénában Budapesten pedig 569 ezer.
De a Bozsik Aréna tart más rekordot is: messze ezt a építették a legtovább. A 2018-as tervek alapján 2020 őszére már fel kellett volna épülnie, utána 2020 nyarát emlegették, most pedig ott tartunk, hogy bár meccset játszott kapuin belül az U21-es magyar válogatott, és elvileg minden kész van benne, a Budapest Honvéd továbbra sem vette át a Bozsik Arénát, ahol minden emberi számítás szerint meg kéne kezdenie nyáron az NB I. 2021/22-es szezonját.
MTI / Kovács Tamás
A stadion a csúszással párhuzamosan drágult, legutóbb 2020 szeptemberben például egészen meglepő indoklással csaptak hozzá egymilliárd forintot: “Megrendelő a felmerült, gazdaságosabb üzemeltetési szempontokon alapuló igényeinek megfelelően, a labdarúgó stadion fejépületben egyes helyiségek alaprajzi elrendezésének, kialakításának, valamint a belsőépítészeti megjelenésének a felülvizsgálata, módosítása vált szükségessé” - szúrta ki a Budapest Honvéd szurkolói blogja az Európai Unió közbeszerzési értesítőjében.
Bár azt nem részletezték, pontosan miről van szó, életszerűtlen, hogy a szintén fejépületben lévő öltözőkkel voltak elégedetlenek a Honvédnál: klubközeli információink szerint egészen pontosan a VIP-szektorral voltak problémák a megtekintésnél.
Ugyanebben az értesítőben szerepel még egy másik módosítás is: “A labdarúgó stadion gyengeáramú és erősáramú kivitelezési tervdokumentációjának a felülvizsgálata, és a rendeltetésszerű használatához elengedhetetlenül szükséges módosítások elvégzése vált szükségessé” - áll a szövegben. Információink szerint ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy az akkorra már átadásra késznek ígért stadionban gondok voltak az áramellátással, néha egyszerűen elment a villany.
Bár az erre vonatkozó kérdésünket a klub cikkünk megjelenésééig nem válaszolta meg, első ránézésre nem feltétlenül problémás, ha “jobb” VIP-szektort akarnak egy stadionba, az ugyanis kardinális kérdés a létesítmény üzemeltetésében, lehet-e használni rendezvényekre is azon túl, hogy fociznak benne hetente (többek közt a szombathelyi stadionnal ezért is akadt komoly problémája az önkormányzatnak, amit végül az államnak kellett megoldania). Az más kérdés, hogy a stadionok országának fővárosában már így is van négy, akár egyéb rendezvényre is alkalmas futballstadion, ezek közül messze a Bozsik van a legkevésbé rákötve Budapest tömegközlekedésére, a város szélén fekszik egy temető szomszédságában. Ezzel a háttérrel nehezen elképzelhető a koncertek és céges bulik sokasága a Bozsikban.
George F. Hemingway, a Budapest Honvéd labdarúgócsapat tulajdonosa beszédet mond, mellette Szabó Tünde sportért felelős államtitkár az új Bozsik Stadion alapkőletételi ünnepségén a XIX. kerületi Puskás Ferenc utcában 2019. március 21-én.
MTI / Kovács Tamás
Igaz, akár azt is mondhatjuk, hogy bár sok pénz megy el, de legalább jó helyre: a Közbeszerzési Hatóság honlapjára feltöltött dokumentáció szerint a Bozsik Stadion építési munkálataira kiírt tendert 11,7 milliárd forintért, közös ajánlattevőként a Pharos 95 Sportpályaépítő Kft. és a West Hungária Bau Kft. nyerte el. Alvállalkozóként a ZÁÉV Építőipari Zrt.-t jelölték meg. A Pharos az állam egyik kedvenc stadionépítő cége, van telephelyük például Felcsúton is, sokat kaszáltak az Magyar Labdarúgó Szövetség azon döntésén is, hogy már a másodosztályban is kötelező a pályafűtés használata. A WHB Tiborcz István köreihez kötődik, konkrétan Paár Attila győri üzletemberhez, az ő cége vette át Tiborcztól az OLAF-botrány után problémássá vált Eliost, de építenek a Paksi Atomerőműnek és a Pénzügyminisztériumnak is. A ZÁEV sikereit sorolni is felesleges, talán annyi elég is, hogy ők építhették a Puskás Arénát a Magyar Építőkkel együtt.
Bár stadionból annyira nem elég, hogy hamarosan még az NB II-ben évek óta stabilan ezer alatti nézőt hozó Nyíregyháza is kap egyet, talán mintha éreznék az érintettek, hogy a Bozsik az utolsó igazán nagy dobás. Mással nehéz magyarázni, hogy a Pharos bruttó 37 millió forintért vállalta el a gyep karbantartását a 2021. január 15. és május 31. közötti 136 napra úgy, hogy azon összesen négyszer fociztak.
Az elmúlt szezonokat az MTK stadionjában lehúzott kispesti klub nemcsak a fejépülettel kapcsolatos problémákra nem reagált, hanem arra sem, tulajdonképpen mi az oka a több, mint egy évig tartó késésnek, ami még akkor is nagyon sok idő, ha a járványhelyzet biztosan lassított rajta. Az átvételről még csak ígéret sem hangzott el soha: a legkonkrétabb jele az volt, hogy az előző szezonban már csak őszre értékesítettek bérleteket, amiből sokan arra következtettek, hogy 2021-re már a megszokott helyre járhatnak meccsre, de a végül maradtak az Új Hidegkuti Nándor stadionban.
Maga a stadion UEFA 4-es, azaz legmagasabb kategóriás létesítmény, tehát mindenféle nemzetközi mérkőzést lehet benne rendezni. Ehhez azonban az azt birtokba vevő Honvédnak is fejlődnie kéne: a 2017-ben még bajnokságot, 2020-ban pedig Magyar Kupát nyert klub a legutóbbi szezonban épphogy megmenekült a másodosztályba való kieséstől. Puskás Ferenc egykori klubja az elmúlt években 2000-2500 körüli nézőt vonzott be a lelátókra, úgyhogy helye bőven lesz a szurkolóknak.
Egyelőre úgy tűnik, hogy a Ferencváros és az MTK női csapatának bajnokijával avatják fel az új Bozsik Arénát, amely nemsokára az U21-es Európa-bajnokság helyszíne is lesz.