Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Jól járhat az állam azzal, hogy kisebbségbe kerül az Antenna Hungáriában, amiatt pedig nem érdemes aggódni, hogy a formálódó távközlési óriásholding hozzáférhet az ügyfelek érzékeny adataihoz – állítja az új entitásban főszereplővé váló 4iG főtulajdonos-irányítója.
HVG: Látványos tőkeemeléssel beszáll a 4iG az Antenna Hungáriába, s az így létrejövő szuperholdingban az állam kisebbségi részvényes lesz. Pontosan hogyan zajlik majd ez a folyamat, milyen vagyonelemek kerülnek a cégbe, s lesznek-e abban extra kisebbségi jogai az államnak?
Jászai Gellért: Több okból is kézenfekvő a magyar állam és a 4iG együttműködése a távközlés területén, ráadásul nem is teljesen előzmény nélküli. Az Antenna Hungáriával már a tavasszal közös expanziós stratégiát jelentettünk be, amelynek alapja a két vállalatnak a Hungaro DigiTelben lévő közös érdekeltsége. Együtt valósítjuk meg az első magyar kereskedelmi műhold felbocsátását és a Föld körüli pályaszakasz üzemeltetését. Mivel tőzsdei cég vagyunk, a szuperholding kialakítása transzparens módon, teljes mértékben a hazai és nemzetközi piaci standardokat követi majd. Mind a 4iG, mind az Antenna Hungária részéről több olyan akvizíció zajlik a háttérben, amelyeket le kell még zárni, s amelyek eredménye hatással lehet a holding portfóliójára. Ezt követi majd az AH, illetve az apportálni kívánt vállalatok értékelése. Terveink szerint e folyamatok október közepéig-végéig lezajlanak, ezek után beszélhetünk a konkrétumokról.
HVG: Lassan két éve esett kútba a T-Systems-ügylet, amellyel a 4iG egy nála tízszer nagyobb vállalatot szerzett volna meg. Azóta a cég megötszörözte az árbevételét – mennyi köszönhető ebből a nyertes közbeszerzéseknek?
J. G.: A 4iG tavalyi bevételeinek 73 százaléka kötődött közvetlen vagy közvetett formában az állami szektorhoz. Ebben azonban semmi meglepő nincs, hiszen az informatikai piacon Magyarországon és a kelet-közép-európai régióban is az állam a legnagyobb megrendelő, s nemcsak a hazai piacvezető, hanem a nemzetközi multinacionális vállalatok bevételeinek a többségét is az állam biztosítja.
Az interjú teljes terjedelmében az eheti HVG Gazdaság rovatában, illetve online a hvg360-on olvasható.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.