szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Volt ugyan áremelés, de az ekkora növekedést nem indokolna. A többség egyelőre automatából veszi a jegyét, de érezhetően nőtt a kereslet a mobiljegyek iránt is.

Az idei év első 9 hónapjában 51,1 milliárd forint volt a BKK bevétele a jegy- és bérleteladásokból, még 2022 első háromnegyed évében csak 40,1 forint volt ugyanez az összeg – közölte a BKK a Telex megkeresésére.

Ez azt jelenti, hogy 2023-ban eddig 27,4 százalékkal, vagyis az áremeléseknél indokoltnál nagyobb mértékben növekedtek a BKK jegyárbevételei.

A főváros közlekedési cége szerint ennek oka lehet többek között, hogy a koronavírus-járvány miatti korlátozások feloldása után többen használják a tömegközlekedést. Megemlítették azt is, hogy kiterjesztették az első ajtós közlekedési rendet és fokozta az ellenőrzéseket.

Az idei év első kilenc hónapjában

  • a pénztárakból és ügyfélközpontokból származó bevétel az összbevétel 18 százalékát,
  • az automatás értékesítés az 52 százalékát,
  • az online értékesítés a 24 százalékát tette ki,
  • a maradék 6 százalék pedig az üzleti ügyfelek, valamint a viszonteladó partnerek értékesítéseiből származik.

A BKK szerint egyértelműen látszik, hogy óriási igény van az új, innovatív megoldásokra. Erre enged következtetni az is, hogy a FUTÁR applikációt 4-500 ezer ember használta havonta, a BudapestGO-t pedig most már 1,2 millióan használják. Az is beszédes adat, hogy amíg a mobiljegyek aránya a BudapestGO indulása előtt 10-12 százalék volt, addig ez mára közel 30 százalékra nőtt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!