Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"822cdfea-46c2-494d-ba79-e8c247fae798","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A két embert halálra szurkáló fiatal 25 év fegyházat kapott, az egyik áldozatot fejenrúgó férfi büntetését súlyosbította az ítélőtábla.","shortLead":"A két embert halálra szurkáló fiatal 25 év fegyházat kapott, az egyik áldozatot fejenrúgó férfi büntetését...","id":"20250129_jogeros-itelet-deak-teri-kettos-gyilkossag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/822cdfea-46c2-494d-ba79-e8c247fae798.jpg","index":0,"item":"1c41e78b-0178-4b77-b909-ecc2ec4607cc","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_jogeros-itelet-deak-teri-kettos-gyilkossag","timestamp":"2025. január. 29. 17:32","title":"Jogerős ítélet született a Deák téri kettős gyilkosság ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f4bf1244-e271-41bd-850b-f464029fc489","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az egyik helyszínen két kamion, a másikon több személyautó ütközött. ","shortLead":"Az egyik helyszínen két kamion, a másikon több személyautó ütközött. ","id":"20250130_Lezartak-M1-es-Tatabanyanal-torlodas-M0","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f4bf1244-e271-41bd-850b-f464029fc489.jpg","index":0,"item":"cf1ae7f4-5991-4596-bcf7-488f41d3c258","keywords":null,"link":"/cegauto/20250130_Lezartak-M1-es-Tatabanyanal-torlodas-M0","timestamp":"2025. január. 30. 14:29","title":"Lezárták az M1-est Tatabányánál, az M0-son is 7 kilométeres a sor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3bcc9f89-a779-4980-8b87-1b485b7e99b8","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A fő termelőnek számító Brazíliában a rossz termés miatt a szokásos 8 millió zsák helyett legfeljebb 500 ezer van készleten, további áremelkedés várható.","shortLead":"A fő termelőnek számító Brazíliában a rossz termés miatt a szokásos 8 millió zsák helyett legfeljebb 500 ezer van...","id":"20250130_kave-dragulas-brazilia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3bcc9f89-a779-4980-8b87-1b485b7e99b8.jpg","index":0,"item":"0a397b43-75a7-4eaa-bc35-13b57eb607d2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250130_kave-dragulas-brazilia","timestamp":"2025. január. 30. 10:35","title":"Megjött a feketeleves: durván drágul a kávé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3dfbbcb-0ddc-4992-b6ce-dbb0cbb5fa80","c_author":"Kacskovics Mihály Béla","category":"itthon","description":"A Rákosdubajról szóló vitát még végigvitték, de az ülés hátralévő részén nem vesznek részt – de a végén azért szavazni fognak.","shortLead":"A Rákosdubajról szóló vitát még végigvitték, de az ülés hátralévő részén nem vesznek részt – de a végén azért szavazni...","id":"20250129_tisza-part-fovarosi-kozgyules-magyar-peter-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3dfbbcb-0ddc-4992-b6ce-dbb0cbb5fa80.jpg","index":0,"item":"ec84625b-d1a9-4655-97b2-ff5e324c2112","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_tisza-part-fovarosi-kozgyules-magyar-peter-ebx","timestamp":"2025. január. 29. 13:57","title":"Kivonult a Tisza Párt a Fővárosi Közgyűlés üléséről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcdf7d05-3bd1-45b5-b6df-02b7f4137a97","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A tiszások kivonultak a Fővárosi Közgyűlés szerdai üléséről, majd amikor visszatértek, nem szavaztak. Emiatt viszont egy sor javaslat bukott meg. Magyar kommentben sunnyogással vádolta meg a kutyapártos képviselőket. ","shortLead":"A tiszások kivonultak a Fővárosi Közgyűlés szerdai üléséről, majd amikor visszatértek, nem szavaztak. Emiatt viszont...","id":"20250130_magyar-peter-mkkp-budapest-fovarosi-kozgyules-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcdf7d05-3bd1-45b5-b6df-02b7f4137a97.jpg","index":0,"item":"5a2ae413-ad8b-4b1e-b749-3313a2028c94","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_magyar-peter-mkkp-budapest-fovarosi-kozgyules-ebx","timestamp":"2025. január. 30. 07:34","title":"Összekapott a Kutyapárt Magyar Péterrel: „Az nem felelős városvezetés, ha bárki megakasztja Budapest működését”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b215c64d-e62b-4e05-9e69-4e22f3733fa8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"10 esetben az volt a probléma, hogy nem hagyták el az ország területét 72 órán belül.","shortLead":"10 esetben az volt a probléma, hogy nem hagyták el az ország területét 72 órán belül.","id":"20250128_2023-ota-17-szabadon-engedett-embercsempeszt-kellett-ujra-bortonbe-zarni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b215c64d-e62b-4e05-9e69-4e22f3733fa8.jpg","index":0,"item":"c0da3c16-5442-42f2-b5a5-62d04769ebc6","keywords":null,"link":"/itthon/20250128_2023-ota-17-szabadon-engedett-embercsempeszt-kellett-ujra-bortonbe-zarni","timestamp":"2025. január. 28. 21:21","title":"2023 óta 17 szabadon engedett embercsempészt kellett újra börtönbe zárni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8dca1f8f-1a5c-424a-acdb-20757615df2c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Sajtótájékoztatón jelentették be, hogy valószínűleg az utasszállítón utazó 64 fő, valamint a helikopteren tartózkodó 3 katona is életét vesztette, amikor a két gép egymásnak ütközött Washingtonban.","shortLead":"Sajtótájékoztatón jelentették be, hogy valószínűleg az utasszállítón utazó 64 fő, valamint a helikopteren tartózkodó 3...","id":"20250130_washington-utasszallito-helikopter-utkozes-baleset-sajtotajekoztato","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8dca1f8f-1a5c-424a-acdb-20757615df2c.jpg","index":0,"item":"d67001bc-3305-4ea3-bb28-8267580f13a6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250130_washington-utasszallito-helikopter-utkozes-baleset-sajtotajekoztato","timestamp":"2025. január. 30. 14:52","title":"Nem találtak túlélőt, valószínűleg mindkét gépen mindenki meghalt a balesetben, ahol egy utasszállító repülő és egy katonai helikopter ütközött Washingtonban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97402d50-2de2-4fd4-b859-110fa6739696","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A világ leghíresebb festménye külön galériát kap, ahová viszont nem lesz érvényes a Louvre többi részére váltott belépő.","shortLead":"A világ leghíresebb festménye külön galériát kap, ahová viszont nem lesz érvényes a Louvre többi részére váltott belépő.","id":"20250128_louvre-atalakulas-mona-lisa-macron-bejelentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97402d50-2de2-4fd4-b859-110fa6739696.jpg","index":0,"item":"27c3877b-4ad6-4867-bd25-fa78dfc4ac42","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250128_louvre-atalakulas-mona-lisa-macron-bejelentes","timestamp":"2025. január. 28. 19:59","title":"Hamarosan külön belépőjegyet kell váltania, aki meg akarja tekinteni a Mona Lisát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A közlekedési szakember szerint elsődlegesen a vasúti összeköttetést kell fejleszteni, mert a fővonali bekötésre készen állnak a tervek, az építési engedélyek pedig még hatályosak. A gyorsforgalmi bővítése nem a reptéri forgalmat segítené, hanem még több ingázót vonzana a belvárosba az agglomerációból.
Mint arról a HVG is beszámolt, a kormánynak annyira kínossá vált a Budapestre érkező turisták miatt a ferihegyi reptérre vezető út állapota, hogy 2026-os kezdéssel 3,5-5 évig tartó beruházás során felújítaná.
A tervek alapján Lázár János építési és közlekedési miniszter egy sajtótájékoztatón elmondta: első számú prioritás az út megépítése, ezután kell eldönteni, hogy a vasúti összeköttetésre „mennyi és milyen szükség lesz”. Lázár szerint egyelőre az útra van pénz, „semmilyen vasútfejlesztésre nincs pénz”.
Vitézy Dávid közlekedési szakember, aki az idei önkormányzati választásokon a Fidesz támogatását is élvező LMP főpolgármester-jelöltje volt, Facebook-posztban fejtette ki a véleményét Lázár megállapításairól. Eszerint „pénz arra van, amire a kormány akarja”, és szerinte az lenne a helyes, ha először vasutat építene a kormány, nem gyorsforgalmi utat, amelynek a látványterveit egyébként közzé is tette az ÉKM.
Vitézy szerint a kötöttpályás kapcsolat megépítése sokkal fontosabb és sürgetőbb, mert „Európában lassan egyedülállóvá válik a budapesti repülőtér azáltal, hogy nincs és nem is épül kötöttpályás kapcsolat”. Hozzáteszi: a gyorsforgalmi rendbetétele sem ördögtől való, a tervezésen sokat dolgozott Vitézy is, de ez másodlagos feladat.
„Nálunk a reptéri vasúti fővonali bekötésre a tervek készen vannak, az építési engedélyek hatályosak, holnap lehetne építkezni – ehelyett megint a vasútfejlesztés áll, és ki tudja, mire vár, miközben ahogy vidéken az autópályákban, Budapesten is csak közúti fejlesztésben gondolkodik a kormány” – fogalmazott Vitézy.
Ingázás felpörgetve
Vitézy szerint a másik probléma Lázár elképzelésével az, hogy a gyorsforgalmi utat 95 százalékban nem a reptéri forgalom használja, hanem a 4-es út agglomerációs autóforgalma Vecsés, Monor és az M0-s autóút felől. Az út 2×2 sávossá tétele további ingázó autóforgalmat vonzana Budapestre, miközben a város már így is túl van terhelve.
„Ha a kész tervek szerinti az átmenő vasúti fővonal megépülne a reptéren át, akkor a meglévő mai 100a fővonalon az S50-es elővárosi vonatok 15 percre sűríthetők lennének, ezáltal az agglomerációs ingázók számára is versenyképesebb lenne a vasút” – magyarázza a szakember. Hozzáteszi: „Ha a vasutat nem fejlesztjük, és 2×2 sávon jöhet be a forgalom, akkor ez a belvárost, az Üllői utat fogja túlterhelni, még több autó jön be az agglomerációból a fővárosba.”
Elmondása szerint mikor még a Budapesti Fejlesztési Központot vezette, akkor is azt mondták: csak akkor szabad fejleszteni a gyorsforgalmi utat, ha addigra megépült a Galvani híd, és a Határ útnál egy külső körút átveszi ezt a terhet, „és így például a reptérről Buda felé irányuló forgalmat a belváros elkerülésével vezeti át a Dunán, ezzel még a Rákóczi hidat is tehermentesítve”.
„Budapest és az ország, de még a repülőtér érdeke is az, hogy a vasút épüljön elsőként. Nem kínai luxusvonat, hanem a vasúti hálózatba integrált tömegközlekedési megoldás” – utalva itt arra a kormányzati ötletre, hogy a Ferihegyet Budapesttel összekötő vasutat kínai pénzből, kínai igények mentén alakítsák ki, nem pedig a repülőtér és a város lakóinak érdeke szerint.