Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A hozomány három, tavaly 33 milliárdos árbevételű takarmánykeverő, és a hazai baromfi-takarmányozási piac java. A kérő a már most piacvezető UBM Group, amely 40 százalékkal növelheti gyártókapacitását a várhatóan nyáron záruló tranzakcióval.
Megállapodott a globális agromulti Royal Agrifirm Grouppal az UBM Csoport, előbbi magyarországi leányvállalata, az Agrifirm Magyarország Zrt. megvásárlásáról – közölte az UBM a Budapesti Értéktőzsde honlapján. A tranzakció révén három – Győrben, Környén és Kabán működő, összesen 130 dolgozót foglalkoztató, tavaly 33 milliárdos árbevételt termelő – keverőüzem kerülhet majd a piacvezető hazai takarmánygyártó tulajdonába.
A versenyhivatali engedélyek és finanszírozás megszerzését követően várhatóan augusztusban véglegessé váló vásárlással évi 250 ezer tonnás szülőpár-, broiler- és tojótakarmány-előállítási kapacitást szereznek meg, és így
40 százalékkal, éves szinten 850 ezer tonnára növelheti gyártókapacitását az UBM Csoport.
Az UBM ezzel jelentős lépést tett afelé, hogy elérje a 2026-ig célul tűzött, éves szinten egymillió tonnás gyártási kapacitást.
„Egyrészt megerősítjük meghatározó szerepünket a magyar takarmánygyártók között, másrészt az akvizíció révén a két éve bejelentett nemzetközi terjeszkedési törekvéseinket is sikeresen támogathatjuk, nem utolsósorban pedig a jövőben még hatékonyabban tudunk gyártani Magyarországra és a külpiacokra is” – idézték a közleményben Horváth Pétert, az UBM Csoport vezérigazgatóját. “A vállalati hatékonyság növelése számunkra nem pusztán pénzügyi cél, de természetes módon javítja az UBM és partnerei fenntarthatósági mutatóit is: az akvizíció további kedvező hozadéka, hogy az UBM csökkentheti a tevékenységéhez kapcsolódó logisztika környezeti hatásait, karbonlábnyomát is.”
Piet Hilarides, a 8000 tagot számláló holland mezőgazdasági termelőszövetkezetből globálisan meghatározó agromultivá fejlődő Royal Agrifirm Group vezérigazgatója szerint a magyar leányvállalat eladása a cég stratégiai újrapozicionálásának a része, az anyacég elsősorban az innovációra és a növekedésre szeretne koncentrálni. A vételi árat nem közölték.
A hazai vevő, a jövőre 30 éves UBM a magyar agrárágazat egyik legnagyobb cégcsoportja, egyben piacvezető takarmánygyártója és egyik legnagyobb takarmányalapanyag-kereskedője. A cég regionálisan is terjeszkedik: Magyarországon, Szlovákiában és Romániában összesen hat gyára van (a romániai gyárról itt írtunk részletesebben), és 15 országba exportál, ez adja árbevételük több mint felét. A tavaly június 30-ig tartó legutolsó lezárt üzleti évében 198,66 milliárd forintos bevételt értek el.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.