Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Egyedül a városi buszok terén figyelhető meg a dízel alacsonyabb aránya.
Az alternatív hajtású új tehergépjárművek forgalomba helyezésének lassú növekedése miatt magas bírságok esedékessé válására figyelmeztette a gyártókat az ACEA, az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete egy brüsszeli sajtókonferencián, a kereslet növekedését támogató intézkedésekre szólítva fel egyúttal a döntéshozókat.
Iparági adatok szerint jelenleg még mindig több mint 90 százalékban dízelüzeműek az újonnan forgalomba helyezett tehergépjárművek.
2025 első negyedévében a forgalomba helyezett tehergépjárművek 3,5 százaléka volt tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtású. A buszok esetében a helyzet kedvezőbb: a városi elektromos buszok meglehetősen magas arányának köszönhetően az ACEA szerint a dízelüzemű autóbuszok aránya a forgalomba helyezésekben közel 65 százalék.
A Scania vezérigazgatója és az ACEA haszongépjármű-bizottságának elnöke, Christian Levin felszólította a politikusokat, hogy emeljék meg jelentős mértékben a dízeles fuvarozás költségeit. Emellett felhívta a figyelmet egy észszerű töltőinfrastruktúra létesítésének a szükségére is az elektromos tehergépjárművek számára.
A közelmúltban nagy viták folytak a személygépkocsikra vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási előírásokról, de a teherautó-gyártóknak is hasonló szabályokat kell betartaniuk. A jelenlegi szabályok szerint az új autóbuszok és teherautók szén-dioxid-kibocsátását 2030-ig 45 százalékkal, 2035-ig 65 százalékkal, 2040-ig pedig 90 százalékkal kell csökkenteni 2019-es szinthez képest.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Látszólag barátságos egyeztetés folyt Bukarestben a magyar és a román kormányfő között, a színfalak mögött azonban sokan a moszkvai befolyásolás erősödéstől és a magyar kormány ukránellenes kampányától tartanak.
A miniszterelnök beszélt Majkáról és Azahriah-ról is.
Az amerikai elnök szerint a tervezettnél sokkal drágább lesz a jegybank szerepét betöltő intézmény székházának felújítása, Jerome Powell viszont emlékeztette: nem jók a számításai.
Ma Magyarországon nem látszik az alagút vége.
Száznyolcvanegy napig kell majd iskolába járni.