szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mit jelent az, hogy ma már nem elég építésznek lenni, építészvállalkozóvá kell válni? Üzleti podcastunkban Huszár Andrást, a HelloWood társalapító-ügyvezetőjét kérdeztük, hogyan lett művészeti projektből milliárdos árbevételű építészeti cég, mennyire lehet újat mutatni az építőiparban, de arról is szó volt, hogy jó-e, ha olyan sokat beszélünk építészetről a mindennapokban, mint most, a rákosdubaji projekt apropóján.

Akár a szánkókarácsonyfáról, akár a Sziget Fesztiválról, vagy éppen a WestEnd étteremszárnyáról volt szó, a HelloWood neve egyre többször jöhetett szembe velünk az elmúlt években: a művészeti projektből építészeti céggé vált, fával dolgozó startup standjai, építményei és épületei lassan országszerte láthatóvá válnak.

De mennyire lehet egy olyan monolit iparágat, mint az építőipar megreformálni? Hogyan lehet kreatív nyári projektekből nemzetközileg ismert startup? És jó-e, hogy újabban (ha más nem, a maxi-Dubaj miatt) ilyen sokat beszélünk az építészetről? Ezekről kérdezte Csatári Flóra Dóra és Dzindzisz Sztefan Huszár Andrást, a HelloWood társalapító-vezérigazgatóját. De az is kiderül, hogyan támadta le a Temu Magyarországot és mi az a Carrie Bradshaw index.

Iratkozzon fel a Mérlegen csatornájára itt: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts.

Vagy kövesse és hallgassa meg a HVG Podcastok műsorait az alábbi platformok bármelyikén: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, SoundCloud, YouTube

  • 0:00: Tartalom
  • 0:33: Temu – hogyan indíts üzletet Magyarországon 25-ször akkora reklámköltéssel, mint a vetélytársaid? (Spoiler: könnyen)
  • 5:00: Nem, nem beszélünk a Temuról aggályok nélkül – ezek azok
  • 9:55: A Carrie Bradshaw-index
  • 12:53: Vereséggel felérő győzelem Budapesten
  • 15:47: Miért nem épülnek új lakóingatlanok?
  • 18:59: A stúdióban Huszár András, a HelloWood társalapító-ügyvezetője
  • 19:07: Hogyan indult a HelloWood, hogyan lett egy nyári táborból építész-designcég?
  • 21:17: Miért kellett kft-vé alakulni?
  • 25:04: Adta magát a projekt az építészetből?
  • 29:41: Hogyan lett nonprofitból forprofit vállalkozás? Honnan volt ehhez háttér? Milyen kockázatokat kellett ehhez vállalni?
  • 35:49: Milyen út vezet a nagy megrendelésekig?
  • 38:59: „Könnyebb sikeresnek tűnni, mint valóban fenntarthatóan, sikeresen üzemelni” – mondta 2018-ban. Ez mit takar – és még mindig így gondolja?
  • 42:01: Mikor lett full-time a HelloWood? Miért?
  • 47:42: Nem baj, ha kiképzik a konkurenciát?
  • 51:12: „Nem elég építésznek lenni, építészvállalkozóvá kell válni” – ez mit jelent?
  • 54:19: Mi kellett a komoly árbevétel-növekedéshez?
  • 57:07: Külföldön mennyire van helye az építészet ilyen jellegű megközelítésének?
  • 59:56: Mol-torony, mini-Dubaj – rengeteget van szó építészetről újabban a közbeszédben. Ez pozitív a szakma szemszögéből?
  • 1:07:09: Egy (vagy hat) tipp vállalkozóknak

Mérlegen – HelloWood: “Nekünk kellett messiássá válni” – így lett nyári táborból építészeti brand

Akár a szánkókarácsonyfáról, akár a Sziget Fesztiválról, vagy éppen a WestEnd étteremszárnyáról, a HelloWood neve egyre többször jöhetett szembe velünk az elmúlt években: a művészeti projektből építészeti céggé vált, fával dolgozó startup standjai, építményei és épületei lassan országszerte láthatóvá válnak. De mennyire lehet egy monolit iparágat, mint az építőipar megreformálni?

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!