szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Ahhoz, hogy a kereskedelmi, vagy katonai repülésben elterjedjenek az elektromos meghajtású gépek, több technikai csodának is történnie kell – mondta a Flightglobal légügyi szaklapnak a Pratt & Whittney amerikai hajtóműgyártó cég alelnöke.

Az első és legfontosabb, hogy az akkumulátor-technológiának ötven-százszor fejlettebbnek kell lennie a mostaninál, megjegyezve, hogy egy 737-es Boeing utazómagasságon való repüléséhez 10 megawatt energiára van szükség – mondta Alan Epstein. Ehhez képest a mostani akkumulátor-technológiával csak a mostani távok századát tudják a gépek megtenni. 

Hozzátette, a Pratt & Whittney a Massachusettsi Műszaki Egyetem (MIT) mérnökeivel már egyeztetéseket folytatott arról, hogy közösen építenének egy olyan hajtóművet, amely nagy repülőgépeket képes mozgatni.

Ezekhez azonban olyan technológiára van szükség – például új szupravezető-technológiára –, amelyet még nem találtak fel. El kellene távolítani a hajtóművek mágneses árnyékolását a súlycsökkentés miatt. Ennek hiányában a hajtóművek mellett ülő embereket megölnék – magyarázta a szakember.

Hozzátette, amint a technológia elérhetővé válik, a Pratt az elsők között lesz, aki kifejleszti az új hajtóműveket. A Pratt a United Technologies Company leányvállalata, elsősorban hajtóműveket és kiegészítő energiaforrásokat (APU) gyárt, a 2013-as évet 1,9 milliárd dolláros nyereséggel zárta.

 

Íme a Budapesti Értéktőzsde és az MBH nagy dobása

Íme a Budapesti Értéktőzsde és az MBH nagy dobása

Egy friss tanulmány példákkal bizonyítja, hogy terel, elhallgat és valótlanságokat állít a kormányzat és az akkugyárak is a kockázatokról

Egy friss tanulmány példákkal bizonyítja, hogy terel, elhallgat és valótlanságokat állít a kormányzat és az akkugyárak is a kockázatokról

Aki tart a demenciától, annak érdemes lehet naponta diót enni

Aki tart a demenciától, annak érdemes lehet naponta diót enni

Holtan találták a szlovén Alpokban eltűnt magyar túrázót

Holtan találták a szlovén Alpokban eltűnt magyar túrázót