szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Ahhoz, hogy a kereskedelmi, vagy katonai repülésben elterjedjenek az elektromos meghajtású gépek, több technikai csodának is történnie kell – mondta a Flightglobal légügyi szaklapnak a Pratt & Whittney amerikai hajtóműgyártó cég alelnöke.

Az első és legfontosabb, hogy az akkumulátor-technológiának ötven-százszor fejlettebbnek kell lennie a mostaninál, megjegyezve, hogy egy 737-es Boeing utazómagasságon való repüléséhez 10 megawatt energiára van szükség – mondta Alan Epstein. Ehhez képest a mostani akkumulátor-technológiával csak a mostani távok századát tudják a gépek megtenni. 

Hozzátette, a Pratt & Whittney a Massachusettsi Műszaki Egyetem (MIT) mérnökeivel már egyeztetéseket folytatott arról, hogy közösen építenének egy olyan hajtóművet, amely nagy repülőgépeket képes mozgatni.

Ezekhez azonban olyan technológiára van szükség – például új szupravezető-technológiára –, amelyet még nem találtak fel. El kellene távolítani a hajtóművek mágneses árnyékolását a súlycsökkentés miatt. Ennek hiányában a hajtóművek mellett ülő embereket megölnék – magyarázta a szakember.

Hozzátette, amint a technológia elérhetővé válik, a Pratt az elsők között lesz, aki kifejleszti az új hajtóműveket. A Pratt a United Technologies Company leányvállalata, elsősorban hajtóműveket és kiegészítő energiaforrásokat (APU) gyárt, a 2013-as évet 1,9 milliárd dolláros nyereséggel zárta.

 

Kiadtak egy listát 5 dologról, melyek még idén várhatók

Kiadtak egy listát 5 dologról, melyek még idén várhatók

Times-vélemény: Trump sakáljai nem „mentik meg a Nyugatot”

Times-vélemény: Trump sakáljai nem „mentik meg a Nyugatot”

56 éves pajtalelettől a legújabb villanyosig: Ford Caprikat teszteltünk

56 éves pajtalelettől a legújabb villanyosig: Ford Caprikat teszteltünk

Fico levélben tudakolja Elon Musktól, hogy milyen amerikai pénzek mentek szlovákiai civileknek és újságíróknak

Fico levélben tudakolja Elon Musktól, hogy milyen amerikai pénzek mentek szlovákiai civileknek és újságíróknak