szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Nem kezdeményezett vádemelést a rendőrég annak a soproni szállodának az ügyében, amely úgy zárt be tavaly nyáron, hogy négyszáznál több, előzetesen fizető ügyfél pénzét nem tudta visszaadni. A károsultak polgári pert indíthatnak - hangzott el a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság pénteki sajtótájékoztatóján.

Saly György gazdaságvédelmi osztályvezető elmondta: egy vállalkozó nyitotta meg 2010 nyarán a Hotel Saphir Aquát, a bérleményt több tízmilliós költséggel alakította át.

Egy év alatt azonban - részben akciós ajánlatai miatt - oda jutott, hogy tetemes közüzemi- és bérletidíj-tartozást halmozott fel. Utóbbi miatt az épület tulajdonosa tavaly július elején szerződést bontott, és az ingatlant lezárta.     

Az osztályvezető közlése szerint az azóta tartó, most lezárt nyomozás során "egy méretes kombi autót megtöltő iratanyagot" tekintettek át a rendőrök. Végül arra a megállapításra jutottak, hogy kár keletkezett ugyan, hiszen 13 millió forintot nem tudott visszafizetni a reménybeli vendégeknek a vállalkozó, de a csalás másik két kellékét nem sikerült kimutatni.     

Saly György azt mondta: nem történt "átverés", mivel a szállodaigazgató vállalkozó azonnal leállította a foglalások felvételét, amint bizonyossá vált a számára, hogy nem tudja teljesíteni őket. Másfelől a férfit nem érheti a jogtalan gazdagodás vádja, mivel minden pénzt visszaforgatott a hotel működtetésébe. Így a károsultak polgári perben kereshetik igazukat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!