Tetszett a cikk?

Az elmúlt két hónapban hét esetben történt úgynevezett veszélyes megközelítés Ferihegyen, a magyar légtérben. A zavarok elsődleges oka a szakértők szerint a légi irányítók túlterheltsége lehet.

Metes György, a Magyar Légiforgalmi Szolgálatok Szakszervezetének (MLSZSZ) elnöke kifogásolta, hogy a HungaroControl műszaki felszereltsége is hiányos, a légiirányítók átlagos életkora pedig 50 év körüli, valamint a cég az esetekről nem tájékoztatta a hatóságot és a vezetőség semmit sem tett annak érdekében, hogy elkerülje a további eseteket, például nem hívott össze állománygyűlést.



A műszaki hiányosságokra példaként említette, hogy egy olyan radarrendszert akar a munkáltató átvetetni az irányítással, ami alkalmatlan ennek a forgalomnak a kezelésére. "A radarrendszerre még 1994-ben írtak ki pályázatot, azóta a gyártó és a kivitelező is többször megváltozott" - mondta. Úgy vélte, hogy ez a radarrendszer katasztrófát is okozhat Ferihegyen.



A Polgári Légiközlekedési Hatóság (PLH) pénteken jelentette be, hogy felfüggesztette annak a légiforgalmi irányítónak az engedélyét, aki két hete Ferihegyen helytelenül utasított egy felszálló repülőgépet, és ennek következtében az az előírtnál jobban megközelített egy átstartoló másik gépet.



Bajkó Erika, a PLH kommunikációs vezetője akkor azt mondta: "a hatósági államigazgatási eljárás a felfüggesztéssel még nem zárult le, vannak még nyitott kérdések, s más felelőssége sem zárható ki". Mészáros László, a Polgári Légiközlekedési Biztonsági Szervezet igazgatója kijelentette, hogy az eset a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) besorolása szerint súlyosnak minősíthető. (MTI)
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!