szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A szülői egyesületek nem hiszik el, hogy a 15 éves magyar gyerekek világviszonylatban rosszul teljesítenek a PISA-felméréseken - mondta Keszei Sándor, a Magyarországi Szülők Országos Egyesületének (MSZOE) elnöke.

Keszei Sándor elmondta: a PISA-felmérés rossz eredményeit a szociokulturális, családi háttérrel magyarázzák. Ugyanakkor a negyedik osztályosok körében, 2001-ben végzett olvasás készségeket vizsgáló másik felmérés szerint 35 ország közül Magyarország a 8. helyen végzett.

A negyven ország részvételével lezajlott nemzetközi felmérés során matematikából a 25., szövegértésből ugyancsak a 25., természettudományos területen a 17., míg a problémamegoldó képességet tekintve a 20. helyen végzett Magyarország.

A vizsgálat során azt mérik, hogy az adott ország tanulói milyen mértékben képesek az elsajátított tudást a hétköznapi életben alkalmazni. Magyarországon 150 iskolát választottak ki reprezentatív mintaként.

Magyar Bálint elmondta: a vizsgálat szerint Magyarországon az oktatási rendszer nem megszünteti az induló társadalmi hátrányokat, hanem megerősíti azokat, s az első helyek egyikén szerepel abban az összehasonlításban, hogy az iskolák közötti különbség és a családi háttér mennyire befolyásolja a diákok eredményességét. A felmérés szerint Magyarország a 2. helyen áll Törökország után a tekintetben, hogy leginkább az iskolák közti különbség határozza meg a diákok teljesítményét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

A magyar diákok szövegértési képessége gyenge

Magyarország továbbra is az alsó harmadban szerepel a 15 éves diákok szövegértési képességeit illetően, s a középmezőnyben a matematikai és a problémamegoldó képességeket tekintve.

MTI Világ

Európában gyenge a magyar oktatási rendszer

Magyarországon Európa egyik leggyengébb oktatási rendszere működik, derült ki az UNESCO értékeléséből, amely világviszonylatban meghúzta a vészharangot az oktatási folyamat minőségével kapcsolatban.