szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Fidesz kormányra kerülése esetén 2007. január 1-jétől eltörli az 1.600 köbcenti alatti autók regisztrációs díját, és 50 százalékkal csökkenti az éves autópálya-díjat az 1.600 köbcenti alatti autót használók számára – jelentette be Selmeczi Gabriella.

A Fidesz szóvivője úgy fogalmazott: "egy átlagos életvitelű család számára egy közepes kategóriájú autó (...) költségei ma luxusnak számítanak". A szóvivő szerint a munkanélküliek számára is "létfontosságú, hogy legyen autójuk", hiszen ha lakhelyüktől nagyobb távolságra találnak munkát, oda el is kell jutniuk.

Számításaik szerint a tervezett lépéssel éves szinten mintegy 20 milliárd forint maradna az emberek zsebében, illetve ekkora költségvetési bevételcsökkenést jelentene ez az intézkedés, szemben az MSZP által emlegetett csaknem 100 milliárd forinttal.

A szóvivő cáfolta azt is, hogy a külföldiek lennének a haszonélvezői az autópálya-matrica árcsökkentésének. Mint mondta, a török vendégmunkások, akik rendszeresen átutaznak Magyarországon - mivel nem EU-tagország állampolgárai - nem részesülnének ebben a kedvezményben. Az EU-tagországokból érkező turisták pedig nem vásárolnak éves matricát - mondta a politikus.

A Medgyessy-Gyurcsány-kormány regisztrációs adóval kapcsolatos álláspontja sem megalapozott, hiszen nem igaz, hogy az EU-országokban bevett gyakorlat ez az adófajta - mondta Selmeczi Gabriella, majd hozzátette: uniós elvárás, hogy a tagországok 2016-tól semmiféle regisztrációs adót ne tartsanak hatályban.

Selmeczi Gabriella felidézte, milyen mértékben növekedtek az elmúlt években a gépkocsihasználat költségei. Mint mondta, míg 2002-ben egy liter benzin ára 220 forint volt, addig ma 270 forint. Jelentősen emelkedett az éves autópálya-matrica díja is, hiszen 2002-ben 24 ezer forintot kellett fizetni érte, ma már 37 ezer forintot. A súlyadó 2002-ben 600 forint volt száz kilogrammonként, ez mára megduplázódott, regisztrációs díj pedig nem volt 2002-ben.

MSZP: A javaslat nem a rászorulókat segíti
Az MSZP szerint Orbán Viktor talán "valóban úgy gondolja": az adófizetők pénzéből kell segíteni azokat, akik hét-nyolcmilliós gépkocsikat vásárolnak- áll a párt országgyűlési képviselőcsoportjának közleményében.
   
Mint írták, Orbán Viktor a kisemberek és a családok költségeinek csökkentése címén előállt egy olyan javaslattal, ami nem aszerint adna állami támogatást, hogy kiknek van rá szüksége, hanem hogy kinek az autójában mekkora motor van.
   
"A szociáldemokraták ehhez nem lesznek partnerek. Meggyőződésünk ugyanis, hogy az ország közösségének azokat kell erőteljesebben segíteni, akiknél erre nagyobb a szükség; akiknek pedig jobban megy, azoknak több felelősséget kell vállalniuk" - áll a közleményben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Az autópálya-építés megtorpedózhatja a magyar eurót

A feltörekvő piacok londoni elemzői szerint gyakorlatilag teljesíthetetlenné válna Magyarország 2010-es eurócsatlakozási céldátuma, ha az EU statisztikai hivatala nem járul hozzá az autópálya-beruházások költségvetésen kívüli elszámolásához.

MTI Gazdaság

Az autópályaépítés húzza az építőipart

Az építőipari termelés volumene szeptemberben kiigazítás nélkül és munkanaptényezővel korrigáltan is 37 százalékkal haladta meg a tavaly szeptemberit - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn.

hvg.hu Világ

Autópályafinanszírozás a büdzsén kívül

Az osztrák nemzeti autópályaépítő és -kezelő vállalat, az Asfinag 1,2 milliárd eurónyi kötvényt bocsátott ki a múlt héten, az osztrák államvasutak pedig az év végéig akar legalább 1 milliárd euró összegben kötvényt kibocsátani.

Népszabadság Online Itthon

Újabb trükk a parkolási és autópályadíjak elkerülésére

A rendőrség még keresi a jogi megoldást arra, miként lehetne megakadályozni, hogy a bliccelő autósok lelepleződés esetén ne mondhassák azt: "Elnézést, épp most esett le a táblám, még nem volt időm újra felszerelni".