szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az MSZP támogatottsága 9 százalékot zuhant, a Fideszé 5 százalékot nőtt, így jelenleg a Fidesz 36 százalékon áll, az MSZP 33 százalékon.

Bár a választások után jellemző a győzteshez húzás, ez most csak egy hónapig tartott - olvasható a hirado.hu-n a Marketing Centrum felmérése. Májusban még 42 százalékos volt a támogatottsága az MSZP-nek az összes megkérdezettnél, ez mostanra 33 százalékra zuhant vissza. A Fidesz támogatottsága azonban 31 százalékról 36 százalékra nőtt.

Az SZDSZ 3 százalékról javított 5 százalékra, az MDF pedig tartotta 3 százalékos támogatottságát.

A Marketing Centrum adataiból kiderül, hogy a többség nem lepődött meg azon, hogy a kormány reformjavaslatokkal állt elő. A megkérdezettek 8 százalékra rosszabbra számított, 39 százalék pedig azt mondta, csalódást jelentenek a kormány tervei. Az MSZP szavazóinak 80 százaléka azt kapta, amit várt.

A cég honlapján közzétett másik kutatás szerint az emberek többsége (56 százaléka) a kiadások csökkentésével mérsékelné a hiányt, nem a bevételek növelésével. A legtöbben a közigazgatásban kezdenének hozzá a reformokhoz, az emberek zsebeit érintő intézkedéseket elutasítják.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Választás 2006

Marketing Centrum: a Fidesznek inkább ártott a keddi vita

A négypárti szakpolitikusi viták sokkal kevésbé érdeklik az embereket, mint egy, a két nagy párt miniszterelnök-jelöltjének részvételével zajló vita. A keddi vita közönsége ilyenformán kisebb is volt, mint az előző kettőé, s abból legkevésbé a Fidesz profitálhatott - derül ki a Marketing Centrum telefonos gyorsfelméréséből.

Választás 2006

Marketing Centrum: szoros befutó, koalíciós győzelem

A Marketing Centrum részleges kampánycsend előtti felmérése szerint a két nagy párt listás eredménye között egészen kicsi különbség várható, ugyanakkor a választás győztese valószínűleg a kormányoldal lesz, elsősorban annak köszönhetően, hogy az SZDSZ bejutónak látszik, míg az MDF kiesőnek.

hvg.hu Választás 2006

Marketing Centrum: Szekeres meggyőzőbb volt Pokorninál

A Marketing Centrum közvéleménykutató Népszabadságban megjelent felmérése szerint a kedd este Pokorni Zoltán (Fidesz) és Szekeres Imre (MSZP) között lezajlott, immár második választási vitán a nézők - főleg a bizonytalanok - nagyobb része találta meggyőzőbbnek a szocialista politikust.