szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Életveszélyessé vált a Nagylak felé vezető 43-as főközlekedési út; a határőrség adatai alapján egy év alatt 300 százalékkal nőtt a járműforgalom a határátkelőnél, amely megnehezíti az út menti falvakban élők életét - mondta a Csongrád megyei Apátfalva polgármestere.

Varga Péter közölte, hogy a 300 százalékos forgalomnövekedés, amelyet idén márciusban regisztráltak 81 ezer személy- és 69 ezer tehergépjárművet jelent. Apátfalva hét kilométerre van az átkelőtől és az átkelőhöz vezető 43-as út a falun keresztül megy. Ez a forgalom, amely 140 ezer járművet jelent havi szinten, a településen zúdul keresztül - mutatott rá. 
   
Hangsúlyozta, hogy Makó felől bevezető útszakasz is a település szívébe vezeti be a forgalmat, miközben a közlekedési morál "finoman szólva sem túlságosan jogkövető". A kamionok, amelyek külterületen 90 kilométeres sebességgel közlekednek, gyakorlatilag alig lassítanak és 70-80 kilométer per órás sebességgel hajtanak be a
faluba. 
   
Az átmenő forgalom a 43-as út menti falvakban élőknek nem ismeretlen, de egy éven belül ekkora növekedéshez nem lehet hozzászokni. Ráadásul a határőrség szerint a nyáron még tovább, becslések szerint 30-40 százalékkal nőhet a forgalom. A szomszédos Ferencszállásról már olyan információk érkeznek,
hogy lakói, akik ezt már elviselhetetlennek tartják, adott esetben még forgalomlassító demonstrációra is hajlandók, bár ez nem megoldás a problémára - tájékoztatott. 
   
Véleménye szerint a megoldás az út kezelője, a Magyar Közút Kht. kezében van. A 43-as Főközlekedési út Területfejlesztési Önkormányzati Társulás tagjai, azaz Klárafalva, Ferencszállás, Makó, Kiszombor, Apátfalva, Magyarcsanád és Nagylak vezetői mindent megtesznek azért, hogy jó belátásra bírja a társaságot, hogy végezzék el azokat a forgalomlassító beruházásokat, amelyeket Makón, Magyarcsanádon és Deszken is megtettek - emelte ki.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!