Az Európai Unióban az elsők között van Magyarország, amelynek a tizenötből már tizenhárom regionális operatív programjára pecsét került, amelyet elfogadott Brüsszel, a másik két program elfogadása pedig a következő hetekben várható - mondta a miniszterelnök. Hozzátéve, hogy reményei szerint az ország a tetteket és a minőséget tekintve az unió első öt-hat országa között lesz. Kicsinyes pártpolitikai viták nem árnyékolták be a programok összeállítását, kidolgozását - mondta Gyurcsány Ferenc.
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv nem csupán a terek, utcák, iskolák átépítéséről szól, hanem új programokról, új módszerekről, megváltozott minőségről, egy polgári Magyarországról, teljesítményről, sikerről – mondta a miniszterelnök. Amennyiben ilyen egyetértésben, teljesítményben, tempóban képes dolgozni az ország, akkor olyan sikereket érhet el, amire az elmúlt években még nem volt példa - tette hozzá a kormányfő.
Az első Nemzeti Fejlesztési Tervről szólva a miniszterelnök azt mondta: "19 ezer programot támogattunk, összesen 700 milliárd forint értékben, ennek 70 százaléka, 500 milliárd már ott van a pályázóknál". A sajtótájékoztatón Bajnai Gordon önkormányzati és területfejlesztési miniszter elmondta: az Új Magyarország Fejlesztési Tervre ezidáig 2600 pályázat érkezett be, a 262 támogatott kiemelt projekt 1.300 milliárd forint támogatást élvez. Az év végéig még mintegy 200 pályázatot hirdetnek meg, ezer milliárd forint fejlesztési forrással - közölte a miniszter. Az új kiemelt projektekről jövő év januárjában dönt a kabinet, ezekkel kapcsolatban a regionális stratégiához való illeszkedést, a költséghatékonyságot, a megfelelő előkészítettséget emelte ki a miniszter.
Szabó György, az Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Tanács elnöke arról szólt, hogy a tanács döntéseit konszenzussal hozta meg. A Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves és Nógrád megye alkotta észak-magyarországi régió az Új Magyarország Fejlesztési Terv közlekedésfejlesztési programja megvalósítására elnyert csaknem hatvan milliárd forint több mint felét a miskolci villamosprojektre fordítja. A régió három megyéjében hat közlekedésfejlesztési beruházás valósulhat meg. Valamivel több mint 40 kilométer út épülhet, illetve újulhat meg a miskolci, 33 milliárd forint értékű villamos-hálózat fejlesztés mellett.
További 7 milliárd forintból elkészülhet az M30-as autópályát a 26-os számú főúttal összekötő miskolci északi elkerülő út, a 26-os út Sajószentpétert és Kazincbarcikát elkerülő szakasza. Megerősítik a 31-es út burkolatát Tenk és Dormánd térségben, és úgynevezett előzési szakaszokat építenek ki a 21-es úton. Ezen kívül több kisebb volumenű beruházás is megvalósulhat a régióban.