szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A 11 budapesti elővárosi vasútvonal uniós színvonalú közlekedésfejlesztési forrásigénye mintegy 403,8 milliárd forint.

A kiemelt projektekre 35,3 milliárd forintot, az alapinfrastruktúra fejlesztésekre 24,1 milliárd forintot, kiemelt pályaudvari és állomási fejlesztésekre 65,4 milliárd forintot, egyéb elővárosi célú fejlesztésekre 5,9 milliárdot, míg a járműpark korszerűsítésére 90,4 milliárdot szánnak – mondta Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója az Európai mobilitási hét alkalmából rendezett sajtótájékoztatón hétfőn Budapesten.

A budapesti elővárosi projekt uniós támogatással valósulhat meg, melynek támogatási szerződése, a kérelem összeállítása folyamatban van - mondta Heinczinger István. Emlékeztetett arra, hogy a fővárosba befutó 11 elővárosi vasútvonalat a Budapest határát közösségi közlekedési eszközzel átlépők 38 százaléka választja, az elővárosi vasútfejlesztési projekt célja a személygépkocsival közlekedők átterelése a környezetbarát vasútra.

Kéthelyi József, a Budapesti Közlekedésszervező Kht. ügyvezető igazgatója elmondta: támogatják azt a törekvést, hogy a személygépkocsikat az emberek a főváros határában létesítendő P+R parkolókban hagyják, és onnan tömegközlekedéssel folytassák útjukat. Ezért pártolják azt az elképzelést, hogy Budapesten néhány év múlva bevezessék az úthasználati díjat, de csak abban az esetben, ha annak bevételét visszaforgatják a közösségi közlekedés fejlesztésére. Utalt arra, hogy már 35 ezren választották a BKV, a Volán, és a MÁV közös bérletét. Tervezik, hogy a Budapesti Közlekedési Szövetséget továbbfejlesztik, és 2010-ig létrehozzák az egész fővárosi agglomeráció egységes tarifa közösségét. Folytatják a Volán elővárosi járatai menetrendjének összehangolását a BKV-val. Emellett már 2008-tól a rákoskerti és a rákoskeresztúri vasútállomásokra érkező szerelvényekhez hozzáigazítanák a ráhordó BKV járatokat, .

Fajcsák Lajos, a Volánbusz Zrt. igazgatója elmondta, hogy az elővárosi közlekedésben legfontosabb feladatuk, hogy ráhordják az utasokat a MÁV járataihoz. Kiemelte, hogy a Volán Vácról, Fótról, Gödöllőről érkező járatainak a végállomása ez év december 1-jétől az Újpest-Városkapu metróállomáshoz kerül a jelenlegi Árpád híd pesti hídfőitől. Ennek célja, hogy a csúcsforgalomban a Váci úton araszoló autóbuszokkal csökkentsék a zsúfoltságot, a légszennyezést, míg az utasok a metróval gyorsabban eljuthatnak végcéljukig.

A kormány középtávú programja szerint 56 milliárd forintos fejlesztéssel mintegy 2 000 kilométer hosszú kerékpárút létesülhet a következő években – mondta Bodor Ádám a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) kerékpáros közlekedésért felelős miniszteri megbízottja.

Kerékpárszállítási koncepciójuk, és fejlesztési programjuk célja, hogy minden vonaton biztosítani tudják a biciklik elhelyezését – emelte ki Mosóczi László, a MÁV-Start Zrt. elnök-vezérigazgatója. Utalt arra, hogy az újonnan beszerzett 30+30 Flirt, 10 Talent, és 23 Desiro motorvonatok alkalmasak kerékpár szállítására, míg a hagyományos vasúti kocsik közül a közelmúltban 206-or alakítottak át erre a célra. Ennek első eredményei azt mutatják, hogy az első félévben 17 százalékkal nőtt a kerékpárjegy értékesítés volumene, a bázis időszakhoz viszonyítva.

Az Európai Mobilitási Hetet hat éve rendezik meg szeptember 16. és 22. között azzal a céllal, hogy a közösségi közlekedést preferálva az egyénivel szemben, hosszú távon befolyásolja a mobilitással és a városi közlekedéssel kapcsolatos kérdéseket, és javítsa az európai polgárok egészségét és életminőségét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!