szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az útdíjak emeléséről tárgyalt a szakmai szervezetekkel, érdekképviseletekkel és civil szervezetekkel Hagyó Miklós pénteken Budapesten.

A megbeszélés szünetében tartott sajtótájékoztatón a szocialista főpolgármester-helyettes elmondta, a közlekedési zónák és a behajtási engedélyek tarifái 1990 óta változatlanok, ezért a rendszer ma már nem felel meg a főváros elvárásainak.
 
A főváros és a szakmai szervezetek között elsősorban a díjemelés mértékében és az új rendszer bevezetésének időpontjában van nézetkülönbség - tette hozzá Hagyó Miklós. A főváros tervei szerint például a 3,5-6 tonnás gépjárművek egy hónapig érvényes behajtási engedélyének ára körülbelül tízszeresére, a 32 tonna fölötti járművekét pedig hatszorosára emelkedne.
 
Az új rendszert a főváros vezetése 2008 második felében tervezi bevezetni. A fővárost három behajtási zónára osztó rendszer tanulmányait várhatóan márciusra készítik el. Változtatnának az engedélyek kiadásán is: az eddigiekkel ellentétben a jövőben megszűnne az engedélykiadás automatizmusa, azaz "biankó engedélyek" helyett csak rendszámhoz kötött engedélyeket bocsátanának ki.
 
Az útdíjemelés és az új zónarendszer célja elsősorban Budapest belső kerületeinek tehermentesítése. Hagyó Miklós elmondta, a Belváros zavartalan áruellátását, valamint az építkezések megközelíthetőségét az új szisztémában is biztosítani kell.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Megjelent ez e-útdíjfizetés bevezetéséről szóló kormányhatározat

Megjelent ez elektronikus útdíjfizetési rendszer (ED) bevezetésének menetrendjéről szóló kormányhatározat a határozatok tárában. Eszerint 2009. január elsejéig bevezetik a megtett úttal arányos ED rendszert, a 3,5 tonna megengedett össztömeget meghaladó gépjárművek és járműszerelvények körében, az autópályákon, autóutakon és az országos főutak egyes részein.

MTI Itthon

Útdíjat fizettetnének a teherautósokkal a civilek

Az április 1-től bevezetendő útdíj szedésének kiterjesztését kéri a szaktárcától a 3,5 tonnánál nehezebb teherautók üzemeltetőire a Levegő Munkacsoport és a Magyar Önkormányzatok Szövetsége - áll a két szervezet közös közleményében.

MTI Gazdaság

Négyen tehetnek ajánlatot az elektronikus útdíjszedési tenderen

Sikeresen zárult a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési tender részvételi szakasza, a bíráló bizottság döntése szerint a nyolc jelentkezőből négy pályázó tehet ajánlatot - közölte a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ szerdán. Közleményük szerint az ajánlatok összeállítására január közepéig van lehetőség.

MTI Gazdaság

Bukhat az elektronikus útdíjrendszer?

Vagy az új szisztéma kiépítéséről csütörtöki dátummal megjelenő tender jogellenes, vagy a díjellenőrzés közbeszerzési eljárása az. Az egyikben a megrendelő azzal érvel: a díjszedés az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. törvényben biztosított privilégiuma. A másikban viszont éppen ezt adná magánkézbe - olvasható a lapban.