szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A mozdonyvezető okozta a tavaly október 6-án Monorierdőnél bekövetkezett vasúti katasztrófát, a vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetése és különösen nagy vagyoni hátrányt okozó vétség miatt kell felelnie.

A nyomozás befejeződött, a vizsgálat megállapítása szerint a négy halálos áldozatot, 44 sérültet követelő baleset úgy történt, hogy egy lassan haladó InterCity vonatba hátulról belerohant egy személyvonat - mondta Török Csaba, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság alezredese

Ez azért következhetett be, mert a vizsgálat szerint a személyvonat vezetője - megszegve a szabályt - kikapcsolta az automata berendezést, amely figyelmeztette volna a lassú haladásra. Ugyanakkor a pálya biztonsági berendezése zárlat miatt nem jelezte, hogy egy másik vonat halad előtte. A személyvonat az előírt 15 kilométer helyett 78 kilométeres sebességgel haladt, így fúródott bele az InterCity utolsó kocsijába - állította meg a vizsgálat. 
   
Az alezredes hozzátette: a mozdonyvezető védekezése szerint a pálya berendezése szabad utat jelzett, a szakértők viszont megállapították, hogy éppen a zárlat miatt nem égtek a jelzőlámpák, így mindenképpen a mozdony vezetőjét terheli a történtekért a felelősség, mert nem reagált az elvárható módon. A 46 éves mozdonyvezető egyébként 18 éve gyakorolja hivatását, és ez idáig kiválóan látta el feladatát. A katasztrófa áldozatai közül három nő volt, egyikőjük külföldi állampolgár. 
   
Érdekesség, hogy a sérültek között két körözött személyt fedeztek fel a rendőrök. Egy apa és kisfia pedig lekéste az InterCity vonatot, így úszták meg a balesetet. 
   
A mozdonyvezető ügyében a Budakörnyéki Ügyészség emel vádat. Cselekményéért 10-15 év börtönbüntetés szabható ki. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!