szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az internetes hirdetési lapok a jövőben várhatóan már a megjelenés előtt kiszűrik az üdülési csekkek törvénytelen adásvételét tartalmazó reklámokat, miután a Fővárosi Bíróság napokban hozott döntése alapján felelősséget kell vállalniuk ezen törvénytelen hirdetésekért.

A Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány az MTI-hez eljuttatott közleményében hangsúlyozza: a Fővárosi Bíróság a közelmúltban hozta meg azt a döntését, hogy az üdülési csekk adásvételére vonatkozó elektronikus hirdetések gazdasági reklámnak minősülnek. A hatályos jogszabályok alapján a gazdasági reklám közzétevője felelősséggel tartozik az internetes oldalán közzétett hirdetés tartalmáért. Mivel az adó- és járulékkedvezménnyel támogatott üdülési csekk névre szóló, így eladását vagy megvételét a törvény tiltja, tehát az adásvételre vonatkozó hirdetések törvénysértőek - fejtik ki.

Az alapítvány tájékoztatása szerint a bíróság elutasította az elektronikus hirdetést megjelentető szolgáltatók álláspontját, melyben az elektronikus kereskedelemre hivatkozva nem akartak felelősséget vállalni a hirdetések tartalmáért. Kiemelik: az elektronikus hirdetési lapokat üzemeltető szolgáltatók így a jövőben vélhetően már a megjelenés előtt kiszűrik az üdülési csekk törvénytelen adásvételét tartalmazó kezdeményezéseket. Az üdülési alapítvány munkatársai megjegyzik továbbá, hogy a fent említett, "nemzetközileg is jelentős jogerős ítélet" túlmutat a konkrét eseten, így várhatóan átrendezi az elektronikus hirdetések kialakult magyarországi gyakorlatát azzal, hogy kedvező hatással lehet olyan termékek forgalmazására, melyek márkája védjegyoltalom alatt áll.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Vállalkozás

A melegétel-utalvány és az üdülési csekk a legnépszerűbb juttatás

A tavalyi évhez képest 2010-ben közel 15 százalékkal nőtt a cafeteria keretében adott juttatások bruttó értéke, ugyanakkor a jogszabály-módosítások hatására átrendeződött az igénybe vett elemek egymáshoz viszonyított aránya – többek közt ez derült ki a NEXON legfrissebb, 20 ezer fő idei nyilatkozatán alapuló cafeteriafelméréséből.