szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Már folynak a 47-es út Szeged és Békéscsaba közötti 62 kilométeres szakaszának korszerűsítéséhez kapcsolódó előkészítő munkák; a felújított utat előreláthatólag 2013 végén vehetik birtokba közlekedők – tájékoztatta a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A beruházás célja az út teherbírásának növelése, a vízelvezetési gondok megszüntetése, a töltéskorona és a burkolat szélességének előírások szerinti kiépítése, szükség esetén ívkorrekciók, továbbá két új körforgalmú csomópont kialakítása. A fejlesztés a kerékpárosokat is segíti, 53 kilométeren párhuzamos bicikliutat is kiépítenek a tervek szerint.

A Békéscsaba–Orosháza, az Orosháza–Hódmezővásárhely és az Algyő–Szeged közötti útszakasz burkolatának 11,5 tonna tengelyterhelésre való megerősítésével teljessé válhat a főút Szeged és Békéscsaba közötti szakaszának felújítása, hiszen a Hódmezővásárhely és Algyő közötti szakasz négy sávra történő bővítése már tavaly befejeződött.

A fejlesztés része  az orosházi vasút feletti híd általános felújítása, a Kakasszéki-főcsatorna feletti közúti kishíd felújítása és kerékpáros-kishíd építése, valamint forgalomcsillapító szigetek létesítése Székkutas határában. A tervezett beruházás tartalmazza az Algyő és az M43 autópálya közötti szakaszon a jelenleg is négysávos, de osztatlan pályás, csak dupla záróvonallal elválasztott útpálya fizikai elkülönítését is.

„A 47-es út felújításával gyorsabbá, biztonságosabbá válhat a közlekedés Békéscsaba és Szeged között. Az Alföld egyik legfontosabb útvonalának korszerűsítése kedvezően hathat a térség gazdaságára, s ezzel párhuzamosan a foglalkoztatottságra” – közölte Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője. A fejlesztéshez a NIF Zrt. már megkapta a jogerős építési engedélyeket, rendelkezésre áll az engedélyezési tervdokumentáció, elkészítették az örökségvédelmi hatásvizsgálatokat. A UTIBER Közúti Beruházó Kft., a FŐMTERV–Roden Konzorcium, valamint a Via-Futura Kft. pedig jelenleg készíti a kiviteli terveket. Már zajlik, és várhatóan ebben az évben be is fejeződik a szükséges területek megszerzése, megkezdődnek az előzetes régészeti feltárások, s elkészül a megvalósíthatósági tanulmány, valamint a nagyprojekt pályázati dokumentációja.

A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program keretén belül bruttó csaknem 2 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap fedezi.

* * * Személyi hitel, ha rövid időn belül pénzre van szükség

Előfordul, hogy hirtelen nagyobb összegre van szükségünk – pl. lakásfelújítás, autóvásárlás –, ebben a helyzetben a személyi kölcsön lehet az ideális megoldás, ugyanis akár egy héten belül a számlánkon lehet a szükséges összeg. A Bankmonitor személyi kölcsön kalkulátorával pár perc alatt kiválasztható a legkedvezőbb hitelajánlat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!