szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szeretne megegyezni az Alstommal, nem szüntetné meg a Déli pályaudvart, és magántőkét is bevonna Budapest fejlesztésébe Hutiray Gyula új főpolgármester-helyettes, aki a Demokratának adott interjút.

A főpolgármester-helyettes szerint Budapest az elmúlt években a kulturális programok kivételével nem használta ki adottságait. A városvezető szerint ugyanakkor a közeli jövőben sem a Fővárosnak, sem az államnak nem lesznek jelentős fejlesztésekre forrásai, újabb hiteleket pedig nem lenne tanácsos felvenni. Ezért például a magántőke bevonását szeretnék, de nem az eddig megismert PPP-konstrukcióban, mivel ebből "a legritkább esetben származott előnye" a fővárosnak - mondta Hutiray Gyula.

Idén 150 éves a Déli Pályaudvar. Nagyítás-fotógalériánkhoz kattintson a képre!
Stiller Ákos

Tarlós István fejlesztésekért felelős helyettese számos közelmúltben felmerült tervet jó ötletnek tart. Így a gyalogoshíd megépítését, a MüPa mellé tervezett konferenciaközpontot és a Széll Kálmán tér fejlesztését is. A tér nemrég elfogadott, korábbi terveknél jóval kisebb, hárommilliárdos fejlesztési tervéről Hutiray azt mondta a Demokratának, azért kevesebb, mert az utópisztikus elképzelések helyett reálisabb, a környezet, a közlekedési kapcsolat rendezésére koncentráló fejlesztést terveznek.

Hutiray Gyula szerint a Déli pályaudvar megszüntetésével kapocsolatos korábbi nyilatkozatát kissé félreértették. A főpolgármester-helyettes a Demokratának azt mondta, a pályaudvart "nem feltétlenül kellene megszüntetni", csupán kapacitását csökkenteni, az elővárosi közlekedés számára fenntartani, és ezzel együtt környezetét rendezni.

A főpolgármester-helyettes a Demokratának azt is elmondta, hogy  törekszenek az Alstommal való megegyezésre, ám ha össze is jön a megállapodás, a metrókocsik akkor sem állhatnak egyből forgalomba, ezért addig is áthidaló megoldás kell. Ez lehet a használt kocsik vásárlása, illetve Hutiray Gyula bízik benne, hogy a meglévő metrókocsik felülvizsgálatával és a rájuk szánt hárommilliárd forintos felújítással elkerülhető, hogy még több metrókocsit kelljen kivonni a forgalomból és végső esetben be kelljen zárni az egyik metróvonalat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!