szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Újabb kampányt indított a fröccs népszerűsítésére az Agrármarketing Centrum, az indoklás szerint azért, mert a magyar gasztronómiában méltatlan helyen szerepel a bor és szódavíz keveréke.

A fröccskampány harmadik alkalommal indult útjára pénteken a budapesti Mikszáth térről. Az augusztusi körút során Hajós András "fröccsmester" népszerűsíti majd a minőségi magyar borokból készült felnőtt üdítő italt.

"Az ital kapcsán még mindig tartja magát az a tévhit, hogy a fröccs a silány borok feljavításának egyik lehetséges módja, amit legfeljebb a sarki kiskocsmában illik fogyasztani" - írják közleményükben a szervezők.

Az egy hónapon át tartó kampány alatt fröccsbusz járja majd az országot, amelyen helyi borokból készítik el az italt, ezzel népszerűsítve az adott régió borait is. A túra pénteken indult a Mikszáth térről, és Debrecen, Budaörs, Balatonfüred, Sopron és Szeged érintésével érkezik vissza Budapestre augusztus utolsó hétvégéjén.

A bor vízzel történő vegyítésének hagyománya az ókorba nyúlik vissza: a görögök vízzel hígították a bort azokon a szümposzionokon (együttivásokon), amelyek az egymással ritkán találkozók fórumai voltak. Ügyeltek rá, hogy a bor gátlásoldó legyen, de mértékkel fogyasztották, mert az ittasság megakadályozta az ésszerű társalgást.

Magyarországon - úgy tartják - a 19. században született meg a fröccs, a legenda szerint Fáy András író fóti pincéjében. Állítólag ide hozta el 1842-ben első szódavizes palackját Jedlik Ányos, az eseményen jelen lévő Vörösmarty Mihály pedig a németes spriccer kifejezés helyett a fröccs nevet adta a szódás bornak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!