szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az LMP véleménye szerint a vonatközlekedés közel tíz százalékos leépítése nem csak érthetetlen, de értelmetlen is - mondta csütörtöki, a Keleti pályaudvar mellett tartott sajtótájékoztatóján a párt szóvivője.

Heltai László felhívta a figyelmet arra, hogy április 15-én lép életbe az az új menetrend, amelyik alapján körülbelül 400 járat szűnik meg a MÁV vonalain. A szóvivő nem csak dilettánsnak nevezte a lépést, de olyannak is, ami "teljesen szembemegy" a Fidesz korábbi kijelentéseivel. Magyarázatként emlékeztetett arra, hogy 2009-ben, az akkor még ellenzékben lévő Fidesz teljes mellszélességgel kiállt a Bajnai-kormány vonalbezárásokról szóló döntése ellen.

Heltai László hangsúlyozta, hogy a vasútnak olyan magasak a fix költségei, hogy járatritkítással, illetve vonalbezárással alig lehet valódi megtakarításokat elérni. A kormány a döntéssel nyolc milliárd forintot akar spórolni, de a 2009-es vonalbezárásokkal is csak egymilliárd körüli összeget sikerült megtakarítani - mondta. Hozzátette, hogy most a megszűnő vonatok helyett buszokat indítanak majd, "tehát az összmegtakarítás valószínűleg nulla lesz".

A politikus álságosnak nevezte azt az indokot, hogy a változtatással a párhuzamosságokat akarják megszüntetni, szerinte ebben az esetben a vasút leépítése a cél.

Az LMP az ütemes menetrend bevezetését, területi közlekedési szövetségek felállítását, egy egységes tarifarendszer kialakítását és a MÁV "óriási vízfejének leépítését" javasolja megoldásként - mondta zárásként.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!