Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"49f7fa4c-b028-4c57-a4c0-bd67267775fa","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Szoboszlai kezdőként lépett pályára a hazaiaknál, beadását Luis Diaz lőtte közvetlen közelről az üres kapuba.","shortLead":"Szoboszlai kezdőként lépett pályára a hazaiaknál, beadását Luis Diaz lőtte közvetlen közelről az üres kapuba.","id":"20250511_Szoboszlai-golpasszt-adott-dontetlennel-zarult-a-Liverpool-Arsenal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49f7fa4c-b028-4c57-a4c0-bd67267775fa.jpg","index":0,"item":"57cf8e15-3622-44d9-9857-3996bbc11429","keywords":null,"link":"/sport/20250511_Szoboszlai-golpasszt-adott-dontetlennel-zarult-a-Liverpool-Arsenal","timestamp":"2025. május. 11. 20:11","title":"Szoboszlai gólpasszt adott, döntetlennel zárult a Liverpool-Arsenal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18b1df48-86d7-4c59-bc78-f1f2a4aa317e","c_author":"SPAR","category":"brandchannel","description":"Néhány alapszabály ismerete és betartása, egy kis odafigyelés és némi tudatosság szükséges csupán ahhoz, hogy fenntartható módon tudjuk le a heti nagybevásárlást. De mik ezek és hogyan érdemes őket a mindennapok részévé tenni? Cikkünkben ennek járunk utána.","shortLead":"Néhány alapszabály ismerete és betartása, egy kis odafigyelés és némi tudatosság szükséges csupán ahhoz...","id":"20250512_SPAR-Nestle-evtervezo-fenntarthato-bevasarlas-tippek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18b1df48-86d7-4c59-bc78-f1f2a4aa317e.jpg","index":0,"item":"4c4870b3-a9b9-46ec-aae2-8e2d8529c5a9","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250512_SPAR-Nestle-evtervezo-fenntarthato-bevasarlas-tippek","timestamp":"2025. május. 12. 11:30","title":"Fenntartható bevásárlás: így csináld, hogy valóban az legyen!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"SPAR Magyarország","c_partnerlogo":"9615d6e6-8d73-4e29-a76b-e36e534d9f8a","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"a5d63826-52c9-47d0-96e9-9d992d3a52d7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Mostantól akár már 13 millió forint alatt is kaphatunk új Volkswagen ID.3-at.","shortLead":"Mostantól akár már 13 millió forint alatt is kaphatunk új Volkswagen ID.3-at.","id":"20250513_alacsonyabb-magyar-arakat-kapott-a-vw-id3-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5d63826-52c9-47d0-96e9-9d992d3a52d7.jpg","index":0,"item":"bd83e88a-8b1d-49cb-b00e-3417d8a72ca4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250513_alacsonyabb-magyar-arakat-kapott-a-vw-id3-villanyauto","timestamp":"2025. május. 13. 07:59","title":"Alacsonyabb magyar árakat kapott a VW ID.3 villanyautó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24b4085e-6afe-4cba-9541-439dab877dcb","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A kifejlett hím vörös kenguruk közel 90 kilót is nyomhatnak, és akár 180 centi magasra is megnőhetnek.","shortLead":"A kifejlett hím vörös kenguruk közel 90 kilót is nyomhatnak, és akár 180 centi magasra is megnőhetnek.","id":"20250512_del-karolina-allatkert-kenguru-gyilkossag-gondozo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24b4085e-6afe-4cba-9541-439dab877dcb.jpg","index":0,"item":"bbacaa8c-2499-4f89-a0db-e5765d8e3bd3","keywords":null,"link":"/elet/20250512_del-karolina-allatkert-kenguru-gyilkossag-gondozo","timestamp":"2025. május. 12. 21:02","title":"Kenguru ölte meg a gondozóját egy amerikai állatkertben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68913aed-e4ed-47c1-b7fa-6fa6314c830d","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"elet","description":"A Lynx típusú páncélozott harcjármű miatt esett a választásuk épp a nagymacskákra.","shortLead":"A Lynx típusú páncélozott harcjármű miatt esett a választásuk épp a nagymacskákra.","id":"20250512_Hiuzokat-fogadott-orokbe-a-Honvedelmi-Miniszterium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68913aed-e4ed-47c1-b7fa-6fa6314c830d.jpg","index":0,"item":"5959b64f-0d6d-4de6-81fe-37b1d79e9e82","keywords":null,"link":"/elet/20250512_Hiuzokat-fogadott-orokbe-a-Honvedelmi-Miniszterium","timestamp":"2025. május. 12. 15:16","title":"Hiúzokat fogadott örökbe a Honvédelmi Minisztérium","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"883cd6f2-45de-40e6-aea8-6885ffd82baa","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az első magyar animációs dokumentumfilm Németország legnagyobb animációs filmfesztiválján aratott sikert.","shortLead":"Az első magyar animációs dokumentumfilm Németország legnagyobb animációs filmfesztiválján aratott sikert.","id":"20250512_kek-pelikan-stuttgart-animacios-film-legjobb-mozifilm-dij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/883cd6f2-45de-40e6-aea8-6885ffd82baa.jpg","index":0,"item":"c59b5700-6cec-4631-8736-2cdbff19d946","keywords":null,"link":"/kultura/20250512_kek-pelikan-stuttgart-animacios-film-legjobb-mozifilm-dij","timestamp":"2025. május. 12. 09:25","title":"A Kék Pelikan nyerte a legjobb mozifilmnek járó díjat Stuttgartban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d88853e-cd40-400a-952c-4d9ee94667f1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A tisztán elektromos hajtású Baltasar Revolt R sokkal könnyebb a Mazda MX-5-nél.","shortLead":"A tisztán elektromos hajtású Baltasar Revolt R sokkal könnyebb a Mazda MX-5-nél.","id":"20250512_5-perc-alatt-feltoltheto-pillekonnyu-es-meregdraga-a-legujabb-villanyauto-baltasar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d88853e-cd40-400a-952c-4d9ee94667f1.jpg","index":0,"item":"6fe06d4b-c37d-4bd2-84fc-03cd906bb2b7","keywords":null,"link":"/cegauto/20250512_5-perc-alatt-feltoltheto-pillekonnyu-es-meregdraga-a-legujabb-villanyauto-baltasar","timestamp":"2025. május. 12. 07:21","title":"5 perc alatt feltölthető, pillekönnyű és méregdrága a legújabb villanyautó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3b4cee65-5826-44ee-af53-ccfc78c8fa1f","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az ukrán elnök apostoli látogatásra hívta az egyházfőt.","shortLead":"Az ukrán elnök apostoli látogatásra hívta az egyházfőt.","id":"20250512_xiv-leo-papa-ujsagirok-zelenszkij-ukrajna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b4cee65-5826-44ee-af53-ccfc78c8fa1f.jpg","index":0,"item":"b334b233-b1f3-47c7-ab00-cc92d5e3e9db","keywords":null,"link":"/elet/20250512_xiv-leo-papa-ujsagirok-zelenszkij-ukrajna","timestamp":"2025. május. 12. 14:28","title":"XIV. Leó pápa: Fegyverezzük le a kommunikációt, fegyverezzük le a világot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Elmaradt, amitől sokan féltek a metrófelújítás első napján
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Hétfőn elkezdődött a 3-as metró több mint egy éven át tartó felújítása a Lehel tér és az Újpest-Központ közötti szakasz lezárásával. De lesz-e elég pótlóbusz? Hogy viseli a város a kék metró kiesését?
Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum megbízott főigazgatója, a BKK korábbi vezérigazgatója lőtt képet a Blaha Lujza téren várakozó, az új alacsonypadlós buszok forgalomba állítása után – ezek szerint csak ideiglenesen – nyugdíjazott Ikarusokról.
"Amíg az új generáció metrót pótol, a nagy öregek is visszatértek..." – írta a Facebookon.
Mondja el nekünk, befolyásolja-e az ön reggelét a metrófelújítás? Munkába, iskolába megy hétfő reggel, és az útvonala érinti azt a környéket, ahol elkezdődik a hármas metró felújítása? Írja meg nekünk, mit tapasztalt! Mennyivel lett hosszabb az út? Mekkora dugó volt? Kellett-e kerülnie valamerre? Milyen volt a közlekedés a metrópótló buszokkal. Várjuk beszámolóját, fényképét, esetleg videóját az ugyelet@hvg.hu címen. Köszönjük!
Bár voltak olyan vonalak, amelyeken a korábbiaknál kényelmetlenebb volt utazni a nagyobb tömeg miatt, összességében olvasóink és tudósítóink is azt tapasztalták, hogy az előzetesen várt káosz elmaradt, az első hétköznapi reggelen nem volt különösebb gond a metrópótlással.
Kíváncsian várjuk, mi lesz a helyzet a délutáni csúcsidőben.
Délután itt lesz gond: építkezés az Árpád út 89-nél, a Rákospalota felé menő oldalon – írja olvasónk. "A külső sáv részben lezárva, a buszok csak úgy férnek el, ha beljebb húzódnak. Mindenkinek nagyon észnél kell majd lennie, hogy ne legyen koccanás vagy hirtelen fékezés. Itt egyébként nincs felfestve sem a buszsáv, valószínűleg az építkezés miatt."
Olvasónk minden hétköznap reggel a Lehel térről a Gyöngyösi utcáig utazik, számára nagyon kellemes csalódás volt a reggeli csúcsban tapasztalt metrópótlás.
"Az emberek – köztük én is – tele vannak korábbról negatív élményekkel. A műszaki hibák esetén a pótlójáratok zsúfolásig tömve, hatalmas késésekkel, kihagyásokkal közlekednek. Váratlan helyzetekre egyelőre nincs felkészülve a BKK. Ellenben most meglepően szervezettnek tűnt az egész. Hatalmas tömegek és mégis szellős az utastér. Mindenhol utastájékoztató plakátok, járdafestések, címkézések. Egymás után érkeztek a – >>vadonatúj<< – pótlójáratok, feltorlódott tömeget egyik megállóban sem láttam. A járat végig kb. 30-40%-os kihasználtsággal haladt. A menetidő a felszíni haladás miatt néhány percet csúszott, ez kb. 3-4 perc ezen a hosszon. Mindez a reggeli csúcsban. A BKK most nagyon meg akarja mutatni, hogy tudja kezelni a helyzetet. Remélem nemcsak az Árpád hídnál felállított kameratengernek és fotósoknak szólt ez a bemutatkozás. A délutáni csúcsban visszafelé is kíváncsi leszek a hatékonysági szintre, illetve az elkövetkező időkben. Összefoglalva nem jár dicséret mindezért a BKK-nak. Ennél rosszabb szervezés már minősíthetetlen szintre sodorná a kritika tárgyát. Itt nincs olyan osztályzat, hogy elégséges. Csak a legjobb teljesítmény várható el egy ilyen helyzetben. Messze még a vége…"
Korábban egy olvasónk feltette a kérdést, vajon miért vittek el épp a metrófelújítás kezdetére időzítve több jegyautomatát az Újpest-Központ aluljáróból. Egy másik olvasónk most jelezte: nem tűntek el az automaták, csak új helyre kerültek. "A két BKK-jegyautomatát valószínűleg áttelepítették az Árpád üzletházhoz a régi uszoda elé, ahonnan a metrópótló buszok indulnak a belváros felé. Legalábbis korábban ott nem voltak."
A buszos pótlásról azt írta olvasónk, hogy viszonylag zökkenőmentes, de a buszok nem követik egymást azonos időközönként. "A Lehel térnél csak a második metróra fértem fel, mert egy panda az óra szerint 5 percet várt az indulással. Ez 9 óra körül volt. A buszok relatíve rövid ideig állnának a megállókban, az időveszteség (30 másodperc akár) a buszt mindenáron elérni akaró utasok miatt van, akiket a sofőrök készségesen megvárnak.
A munkahelyemre eljutni (újpest központ -> bikás park) kb. 15 perccel tart tovább, mint korábban a metróval."
Nyár óta zajlik Angyalföldön az ottani vasútállomás építése (egy olvasónk szerint inkább csak "maszatolás", amit csinálnak, azt is jelentős csúszással). Ezzel a 20E és a 30-as busszal utazókkal, illetve a Váci utat a Béke úton és a Lehel úton elkerülő, a városközpont felé tartó autósokkal is kiszúrnak.
"Viszont ha esetleg elkészülne rövid időn belül, akkor a 20-30 és 14-es villamosokról a Nyugati felé remek átszállási kapcsolat a vasútra. Talán a felújítás végére el is készül..." - tette hozzá az olvasó.
A Rákospalota-Kertváros vasúti megállónál a 8:39-kor várható, ám valójában 8:44-kor érkező, Nyugatiba közlekedő S71 szerelvényre a megszokott 5-10 ember helyett 35-40 várakozott. Nem gondoltam volna, hogy ennyire megugrik az utasszám. Aztán az is lehet, hogy csak a héten felszerelt sorompót jöttek megnézni. De akkor miért szálltak fel a vonatra? :) – írta olvasónk.
Horváth Csaba MSZP-s politikus szerint a főváros által tervezett hatvan busszal nem tartható a 3-as metró pótlása. A fővárosi képviselő hétfő reggel Budapesten, a 3-as metró újpesti végállomásánál lévő pótlóbuszos megállóban tartott sajtótájékoztatóján kifejtette: egy metró korábban 1200 utast szállított, és ahhoz, hogy ugyanezt az utasmennyiséget el lehessen vinni, nem hatvan, hanem nyolcvan buszra lenne szükség. Megjegyezte: a múlt héten a főpolgármester azt mondta, a buszok 45 másodperces követési távolsággal közlekednek, és az utasok 60-70 százalékát tudják elvinni; a többiek keressenek más útvonalat.
Horváth Csaba azt mondta: a metrófelújítás első hétköznapján intenzív kezdet tapasztalható, mintha most "a főváros összes busza" ezen az útvonalon lenne, és nem 45, hanem 20-25 másodpercenként közlekednének. Ez rendben is lenne, kérdés ugyanakkor, hogy honnan hiányoznak az itt látható buszok – jegyezte meg. Az ellenzéki politikus szerint ez a menetrend a tervezett hatvan busszal nem tartható.
Az MSZP számításai szerint nem az utasok egyharmadát, hanem kétharmadát hagyják majd az út szélén – mondta. Kijelentette: "Tarlósék becsapták a budapestieket", nyilvánvalóan nem volt igaz, amikor azt mondták, hogy az utasok 60-70 százalékát elviszik, mert a 3-as metró pótlására beállított buszmennyiség erre nem alkalmas. A következő napokban, hetekben és hónapokban kiderül, hogy mire elég ez a kapacitás, s az is, hogy a három évre tervezett, a teljes vonalat érintő felújítás négy éven belül befejeződik-e, s ez alatt milyen kellemetlenségeket okoz az utasoknak – mondta.
A fővárosi MSZP-képviselő sajtótájékoztatója végén azt mondta, felszáll az egyik metrópótló buszra, elmegy a Lehel térig, és leméri a menetidőt.
Egy olvasónk jelezte, hogy a XVI. kerületben járó 31-es busz vonalán korábban csuklós buszok jártak, a metrópótlás reggelén viszont két egymás utáni járatnál is normál busz érkezett a megállóba, holott amúgy is nagy zsúfoltság volt a vonalon.
Valószínűleg a buszok átcsoportosítása miatt volt ez a változás.