A VW-nél 30 ezer munkahely kerülhet veszélybe
A Volkswagen német autóipari konszernnél 30 ezer munkahely kerülhet veszélybe, ha a társaság vezetésének nem sikerül megállapodnia a szakszervezetekkel a bérbefagyasztásról, illetve a kedvezmények megvonásáról a jövő héten kezdődő tárgyalásokon – mondta a konszern pénzügyi igazgatója, Hans Dieter Poetsch a Wall Street Journalnak.
Poetsch figyelmeztetése a vállalat eddigi legszókimondóbb állásfoglalása arról, hogy mi forog kockán a dolgozók és a menedzsment következő, s talán legfontosabb megmérkőzésén. A leépítés a Volkswagen dolgozói létszámának 17 százalékát érintheti.
A jövő héten kezdődő tárgyalásokon a bérekről és a mintegy 103 ezer dolgozó munkahelyének biztonságáról lesz szó. A vezetés olyan ajánlatot tett, miszerint két évre befagyasztaná a saját javadalmazását, ha a dolgozók is vállalják a megszorításokat annak a széleskörű átalakítási programnak a keretében, amely összesen a bérköltségek 2 milliárd euróval való csökkentését irányozza elő a következő hat évben. Ezt azonban a szakszervezetek elutasították: 4 százalékos fizetésemelést kérnek, és garanciát a továbbfoglalkoztatásra.
A VW úgy ítéli meg, hogy a vállalat hat németországi üzemében versenyhátrányban van a bérköltségeket illetően a konkurensekhez képest. Emiatt azt is tervezi, hogy módosít a premizálási rendszeren, újrafogalmazza a munkaidőt, és leépíti a többletmunkát honoráló prémiumokat. A VW, amely az árfolyamok, a magas termelési költségek, a lanyha kereslet és az áraknak a fő piacokon történő erodálódása miatt nehéz helyzetbe került, nemrégiben adott ki figyelmeztetést a 2004 évi 600 millió eurós profit elérési cél teljesíthetőségére vonatkozóan. (MTI)
A jövő héten kezdődő tárgyalásokon a bérekről és a mintegy 103 ezer dolgozó munkahelyének biztonságáról lesz szó. A vezetés olyan ajánlatot tett, miszerint két évre befagyasztaná a saját javadalmazását, ha a dolgozók is vállalják a megszorításokat annak a széleskörű átalakítási programnak a keretében, amely összesen a bérköltségek 2 milliárd euróval való csökkentését irányozza elő a következő hat évben. Ezt azonban a szakszervezetek elutasították: 4 százalékos fizetésemelést kérnek, és garanciát a továbbfoglalkoztatásra.
A VW úgy ítéli meg, hogy a vállalat hat németországi üzemében versenyhátrányban van a bérköltségeket illetően a konkurensekhez képest. Emiatt azt is tervezi, hogy módosít a premizálási rendszeren, újrafogalmazza a munkaidőt, és leépíti a többletmunkát honoráló prémiumokat. A VW, amely az árfolyamok, a magas termelési költségek, a lanyha kereslet és az áraknak a fő piacokon történő erodálódása miatt nehéz helyzetbe került, nemrégiben adott ki figyelmeztetést a 2004 évi 600 millió eurós profit elérési cél teljesíthetőségére vonatkozóan. (MTI)