Az OM humánerőforrás-fejlesztési pályázatain 70 milliárd forintot osztanak szét
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 191 milliárd forint támogatási keretéből 70 milliárd forint fordítható a hazai felsőoktatás, közoktatás, szakképzés fejlesztésére és a hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének megteremtésére. Február-márciusban nyolc, az oktatás fejlesztését célzó pályázatot hirdettek meg, ebből augusztus végéig hat pályázat benyújtási határideje járt le, és ötben már támogatásokat is odaítéltek.
A pályázatok célja, hogy segítse a hátrányos helyzetű, elsősorban roma és sajátos nevelési igényű tanulók iskolai sikerességét, ezzel javítsa esélyeiket a munkaerő-piacon és segítse a társadalmi beilleszkedésüket. További cél a szegregáció megszüntetése és a diszkriminációmentes oktatási gyakorlatok elterjesztése. Magyar Bálint elmondta, hogy a sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelésének támogatására kiírt pályázatra 54 jelentkezés érkezett, mintegy kétmilliárd forint értékben. A nyertes nyolc pályázó összesen 300 millió forintot nyert.
A hátrányos helyzetű tanulók integrációs felkészítésének támogatására nyolcvan pályázat érkezett, az első körben 26 pályázat kapott támogatást, a megítélt támogatási összeg 385 millió forint. A legnagyobb számban a modell értékű tanoda típusú tevékenységek támogatására kiírt pályázatra jelentkeztek, összesen 92-en. A 19 nyertes pályázónak megítélt támogatás 277 millió forint. A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztésére kiírt pályázatra 87 pályázat érkezett, ebből 21 nyert, összesen 2,9 milliárd forintot. A felsőoktatási intézmények infrastrukturális fejlesztésére 46 pályázat érkezett és még folyik a pályázatok értékelése, de két pályázó már biztosan részesül, összesen 2,1 milliárd forintos támogatásban – közölte Magyar Bálint oktatási miniszter.
Baráth Etele, a Nemzeti Fejlesztési Hivatal politikai államtitkára elmondta, hogy Magyarország mind a többi csatlakozó országokhoz képest, mint a saját terveinkhez mérten jól áll az uniós pályázatokkal, azok előkészítésével. Háromszor annyi pályázat érkezett be, mint a korábban csatlakozó országok hivatalaiba, az uniós csatlakozás utáni időszakban. Ez számszerűen 10938 pályázatot jelent, amiből már 4375-öt értékeltek. A pályázók összesen 162 milliárd forintot igényeltek. Az elbírált és elfogadott pályázatok száma 1700 és 66 milliárd forint a nettó odaítélt pénz. (MTI)
A hátrányos helyzetű tanulók integrációs felkészítésének támogatására nyolcvan pályázat érkezett, az első körben 26 pályázat kapott támogatást, a megítélt támogatási összeg 385 millió forint. A legnagyobb számban a modell értékű tanoda típusú tevékenységek támogatására kiírt pályázatra jelentkeztek, összesen 92-en. A 19 nyertes pályázónak megítélt támogatás 277 millió forint. A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztésére kiírt pályázatra 87 pályázat érkezett, ebből 21 nyert, összesen 2,9 milliárd forintot. A felsőoktatási intézmények infrastrukturális fejlesztésére 46 pályázat érkezett és még folyik a pályázatok értékelése, de két pályázó már biztosan részesül, összesen 2,1 milliárd forintos támogatásban – közölte Magyar Bálint oktatási miniszter.
Baráth Etele, a Nemzeti Fejlesztési Hivatal politikai államtitkára elmondta, hogy Magyarország mind a többi csatlakozó országokhoz képest, mint a saját terveinkhez mérten jól áll az uniós pályázatokkal, azok előkészítésével. Háromszor annyi pályázat érkezett be, mint a korábban csatlakozó országok hivatalaiba, az uniós csatlakozás utáni időszakban. Ez számszerűen 10938 pályázatot jelent, amiből már 4375-öt értékeltek. A pályázók összesen 162 milliárd forintot igényeltek. Az elbírált és elfogadott pályázatok száma 1700 és 66 milliárd forint a nettó odaítélt pénz. (MTI)