A Ver.di szakszervezeti szövetség meghirdetette munkabeszüntetés kora reggeltől elsősorban Bajorországot, Hessent, Baden-Würtemmberget, Szászországot, valamint az önálló tartománynak számító német fővárost érintette. A Ver.di szóvivője szerint a sztrájk jellege régiónként különbözik, azaz minden tartományban más és más ágazatokra terjed ki.
Bajorországgban, Baden-Würtemmbergben, Hessenben és Szászországban a sztrájk elsősorban a hivatalokat, a kórházakat, az állami óvodákat, illetve bölcsődéket, továbbá a szemétszállítást érintette, Berlinben ugyanakkor - immár a második nap - szinte teljesen megbénult a városi közlekedés. Néhány járat kivételével továbbra sem közlekedtek az autóbuszok és a villamosok, s nem közlekedett a földalatti vasút, az U-Bahn sem. A főváros utcáin, különösen a kora reggeli órákban hatalmas dugók alakultak ki. A munkabeszüntetés ezúttal nem érintette a repülőtereket, ahol - Frankfurttól Münchenig - a sztrájk előző nap óriási fennakadásokat okozott, s több száz, elsősorban belföldi járatot törölni kellett.
Az 1,3 millió német közalkalmazott legnagyobb szakszervezete, a Ver.di a béremelési követelések nyomatékosítása érdekében hirdette meg a figyelmezető sztrájkot. A Ver.di 8 százalékos bérnövelést követel - de legalább havonta 200 eurós emelést -, a munkáltatók viszont 5 százalékot ajánlottak a következő két évre azzal a feltétellel, hogy meghosszabbítják a munkaidőt.
Potsdamban újabb tárgyalások kezdődtek a szakszervezeti szövetség vezetői, illetve a munkáltatók képviselői között. A Ver.di azzal fenyegetőzött: amennyiben nem jön létre megállapodás a pénteken is folytatódó megbeszéléseken, a sztrájkot meghatározatlan időre kiterjeszti.
Továbbra sem kizárt ugyanakkor, hogy a munkabeszüntetés hétfőtől a vasúti közlekedésre, így az úgynevezett városi vasútra és a regionális személyszállításra is kiterjed. Továbbra sincs megállapodás ugyanis német mozdonyvezetők legnagyobb szakszervezete, a GDL és a német vasút (DB) vezetősége között a korábban létrejött béremelési megállapodás aláírásáról, amit a vasút vezetősége új feltételekhez kötött. A január végén létrejött megegyezés két részletben összesen 11 százalékos béremelést irányoz elő mintegy 20 ezer mozdonyvezető számára. A GDL elutasította a vasút vezetői által előterjesztett kiegészítéseket, s azzal az ultimátummal állt elő, hogy amennyiben szombat éjfélig nem kerül sor az aláírásra, a mozdonyvezetők hétfőn ismét munkabeszüntetést kezdenek.
A DB most arra törekszik, hogy bírói úton akadályozza meg az újabb munkabeszüntetést, s a kialakult konfliktusban közvetít Wolfgang Tiefensee közlekedési miniszter is.