szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A nemzeti olajtársaságok leginkább a képzett munkaerő hiányától tartanak - derül ki a KPMG tanácsadó cég kutatásából.

A világ legnagyobb nemzeti olajipari társaságai komoly szakemberhiánnyal szembesülnek majd a következő évtized során, amikor aktuálissá válik az iparágban az idősödő munkaerő cseréje - olvasható a cég közleményében.  

A nemzetközi felmérés során a világ olajtartalékainak 72 százaléka felett rendelkező cégeket kérdeztek meg, amelyek egytől egyig azt állították, hogy a jövőbeni üzletmenet szempontjából a szakképzett munkaerő hiánya jelenti számukra a legnagyobb feladatot.

Az energiaéhség csillapítása jelentős mértékű infrastrukturális beruházásokat, olajkutak, mélytengeri fúrótornyok, finomítók, erőművek, gáztárolók és szállítóvezetékek létesítését igényli, amelyekhez mérnöki, technikusi és képzett szakmunkás kapacitás szükséges - mondta Kiss Péter, a KPMG energetikai szektorának közép-kelet-európai vezetője.

MTI Karrier

„Nincs diplomás túlképzés”

A műszaki végzettségű diplomás pályakezdők iránti kereslet gyorsabban nő, mint a gazdasági diplomások iránti igény, egy kezdő informatikusnak átlagosan 258 ezer, egy pénzügyesnek 180 ezer forintot ajánlanak - mondta Tóth István János, az MKIK Gazdaság és Vállalkozáselemző Intézet (GVI) ügyvezető igazgatója.

Karrier

„A magyarok mára kiégett, szkeptikus állapotba jutottak”

A magyar mentalitástól nem áll távol a folyamatos útkeresés, fejlesztés, a megoldások keresése, és a személyes felelősség felvállalása. Ahogy visszaemlékszem, a nagyapám ezt úgy fogalmazta meg, hogy "dolgok vannak, nem célok" - mesélte Kiss Gábor, a Coca-Cola Magyarország HR igazgatója.

Egy lyuk miatt öt napig tartó szigetelés kezdődött a Nemzetközi Űrállomáson

Egy lyuk miatt öt napig tartó szigetelés kezdődött a Nemzetközi Űrállomáson

Itt vannak az első részletek Harry herceg és Meghan Markle interjújából

Itt vannak az első részletek Harry herceg és Meghan Markle interjújából

Elektromos autókat gyárthat a Huawei, még az idén jöhet az első modell

Elektromos autókat gyárthat a Huawei, még az idén jöhet az első modell