A dolgozói önkiszolgáló rendszerek használata Magyarországon még gyerekcipőben jár: a HR területén informatikai támogatást használó vállalatok csupán mintegy öt százaléka használja e megoldások legalább egy funkcióját - a NEXON tapasztalatai szerint. Pedig a webes önkiszolgáló rendszerek megkönnyítik a HR osztály munkáját, javítják a vállalati kommunikáció hatékonyságát, és a munkavállalók is rendkívül pozitívan értékelik. Mit kell tudni ezekről?
A webes önkiszolgáló rendszerek olyan alkalmazások, amelyek révén a dolgozók aktívan bevonhatók a személyügyi munkába. Az egyedi jelszóval védett felület elsődleges funkciója a személyi adatok önálló felelősségű karbantartása. A munkavállalók azonban hozzáférhetnek az olyan szolgáltatásokhoz is, mint például a cafeteriaelemek közötti választás, a jelenléti ív kezelése, szabadságigénylés, bérjegyzék lekérdezés /historizált tárolás/, jelentkezés a vállalati képzésekre, illetve a teljesítményértékelés. A HR feladatokba való bevonásukkal a dolgozók nagyobb áttekintést nyernek a személyügyi munkáról. A magasabb színvonalú információ és kommunikáció növeli a dolgozók motivációját, és erősíti a bizalmon alapuló partneri kapcsolatot. Az interaktív önkiszolgáló rendszer bevezetésével ráadásul a HR terület hatékonysága növelhető.
A webes felületek egyszerűen kezelhetők: a dolgozók személyes felhasználónevükkel és jelszavukkal férnek hozzá a szolgáltatásokhoz és valamennyi információ egységes formátumban jelenik meg. Intranetes vagy internetes kapcsolaton keresztül a dolgozók ezeket a szolgáltatásokat közvetlenül munkaasztalukról vehetik igénybe, illetve központilag telepített terminálon keresztül férhetnek hozzájuk. A kezeléshez speciális oktatásra nincs szükség.
A dolgozók bevonásának főbb előnyei
Csökken a HR területén az adminisztrációra fordított idő. A bürokratikus teendőkre kevesebb energiát kell fordítani, az átfutási idők lerövidülnek, a folyamatok leegyszerűsödnek. A HR erőforrások kihasználtsága javul, a hatékonyság pedig növekszik. Több telephellyel rendelkező vállalat esetében is naprakész lehet a nyilvántartás, és bárhonnan lekérdezhetők a szükséges adatok.
Tartalmi partnerünk a HR Portál. A cikk folytatását itt olvashatja.