Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1c0f8d55-4a62-4c1c-9d42-a858e3d41885","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Megegyeztek abban, hogy minden szinten fenntartják a diplomáciai kapcsolatokat.","shortLead":"Megegyeztek abban, hogy minden szinten fenntartják a diplomáciai kapcsolatokat.","id":"20250428_Telefonon-beszelt-egymassal-az-orosz-es-az-amerikai-kulugyminiszter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c0f8d55-4a62-4c1c-9d42-a858e3d41885.jpg","index":0,"item":"00105c0c-830f-4a9d-8b51-82c8d1cfc874","keywords":null,"link":"/vilag/20250428_Telefonon-beszelt-egymassal-az-orosz-es-az-amerikai-kulugyminiszter","timestamp":"2025. április. 28. 08:13","title":"Telefonon beszélt egymással az orosz és az amerikai külügyminiszter","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b66755c-ff3b-4de1-ad69-2db9f1da6111","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk egy feladatot, és arra biztatjuk – nem csak a matematikus – olvasóinkat, hogy próbálják megoldani. Tizenötödik kihívás.","shortLead":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk...","id":"20250429_Gondolkozz-velunk-patak-vasut-osveny-Szexi-a-matek-15","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b66755c-ff3b-4de1-ad69-2db9f1da6111.jpg","index":0,"item":"1a1287b0-96a0-459c-a099-2851f16ecdbf","keywords":null,"link":"/elet/20250429_Gondolkozz-velunk-patak-vasut-osveny-Szexi-a-matek-15","timestamp":"2025. április. 29. 10:00","title":"Gondolkozz velünk: patak, vasút, ösvény – Szexi a matek 15.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9572f5c9-25be-4148-8d6a-e0ab552c099e","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A spanyol és a portugál fővárosban is újra kigyulladtak a fények.","shortLead":"A spanyol és a portugál fővárosban is újra kigyulladtak a fények.","id":"20250429_Tapsvihar-es-eljenzes-igy-fogadtak-Madridban-hogy-visszajott-az-aram-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9572f5c9-25be-4148-8d6a-e0ab552c099e.jpg","index":0,"item":"0799f60e-85fc-47de-ba36-cc418c7a4578","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250429_Tapsvihar-es-eljenzes-igy-fogadtak-Madridban-hogy-visszajott-az-aram-video","timestamp":"2025. április. 29. 07:17","title":"Tapsvihar és éljenzés – így fogadták Madridban, hogy visszajött az áram – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"096c84cb-1686-428d-80ac-cf209aeb13ea","c_author":"Szentirmai Áron","category":"itthon","description":"A városvezető értékeli a próbálkozást, de meglátása szerint a törvény adta lehetőségekkel nem tudnának hatékonyan küzdeni a túlnépesedés ellen, így nem is kívánnak élni a törvény adta lehetőséggel.","shortLead":"A városvezető értékeli a próbálkozást, de meglátása szerint a törvény adta lehetőségekkel nem tudnának hatékonyan...","id":"20250429_Csozik-Laszlo-Navracsics-Tibor-onkormanyzat-torveny-nepessegnovekedes-atomcsapas-Erd","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/096c84cb-1686-428d-80ac-cf209aeb13ea.jpg","index":0,"item":"64bea0e1-dab2-4f08-961b-776aa8f46f71","keywords":null,"link":"/itthon/20250429_Csozik-Laszlo-Navracsics-Tibor-onkormanyzat-torveny-nepessegnovekedes-atomcsapas-Erd","timestamp":"2025. április. 29. 15:50","title":"Csőzik László érdi polgármester: A Navracsics-féle javaslat egy atomcsapás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9c7c5fb0-eb6f-46a8-b50f-d4f339b4ea3a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk egy feladatot, és arra biztatjuk – nem csak a matematikus – olvasóinkat, hogy próbálják megoldani. Tizennegyedik kihívás.","shortLead":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk...","id":"20250428_Gondolkozz-velunk-Teak-szigete-Szexi-a-matek-14","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c7c5fb0-eb6f-46a8-b50f-d4f339b4ea3a.jpg","index":0,"item":"0aaf041b-4a8b-492a-a9f3-dc6669289516","keywords":null,"link":"/elet/20250428_Gondolkozz-velunk-Teak-szigete-Szexi-a-matek-14","timestamp":"2025. április. 28. 10:00","title":"Gondolkozz velünk: Teák szigete – Szexi a matek 14.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7939f1e-e73c-4c06-8ce5-ab9be5c5fb00","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A 21 éves fiatal ötven késszúrással gyilkolt.","shortLead":"A 21 éves fiatal ötven késszúrással gyilkolt.","id":"20250428_olaszorszag-keseles-muszlim-ferfi-francia-mecset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7939f1e-e73c-4c06-8ce5-ab9be5c5fb00.jpg","index":0,"item":"dfce1999-d3f7-4f21-9253-ada6f3a48109","keywords":null,"link":"/vilag/20250428_olaszorszag-keseles-muszlim-ferfi-francia-mecset","timestamp":"2025. április. 28. 11:59","title":"Feladta magát Olaszországban a férfi, aki halálra késelt egy muszlim férfit egy francia mecsetben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2155b689-83e4-413b-a459-f2e198420ab3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Első akar lenni a mesterséges intelligencia terén, ezért a cégnél zajló munkavégzést is eléggé átalakítja a Duolingo. Lesznek, akiktől ezzel búcsút is vesz a vállalat.","shortLead":"Első akar lenni a mesterséges intelligencia terén, ezért a cégnél zajló munkavégzést is eléggé átalakítja a Duolingo...","id":"20250429_duolingo-mesterseges-intelligencia-munkakorok-atalakitasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2155b689-83e4-413b-a459-f2e198420ab3.jpg","index":0,"item":"4b3d4fd9-355d-4de5-b2b8-d8608a24e1d4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250429_duolingo-mesterseges-intelligencia-munkakorok-atalakitasa","timestamp":"2025. április. 29. 16:03","title":"Hatalmas változások jönnek a Duolingónál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d512dd5-856b-4847-890a-f69d002e8d10","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A táplálkozási szakértő több, fehérjével kapcsolatos mítoszról is lerántotta a leplet.","shortLead":"A táplálkozási szakértő több, fehérjével kapcsolatos mítoszról is lerántotta a leplet.","id":"20250428_feherje-etkezes-eletmod-taplalkozas-edzes-izomepites-novenyi-alapu-taplalkozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d512dd5-856b-4847-890a-f69d002e8d10.jpg","index":0,"item":"a790a447-a03e-460e-b47c-e7af24ed112d","keywords":null,"link":"/elet/20250428_feherje-etkezes-eletmod-taplalkozas-edzes-izomepites-novenyi-alapu-taplalkozas","timestamp":"2025. április. 28. 07:00","title":"Ne stresszeljen a fehérjebevitelen, de ezt a néhány tanácsot érdemes megfogadni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nagy üzlet kis résben, avagy a Nike és az M&M csokigolyó sikerének titka
Tetszett a cikk?
A média felaprózottsága miatt és széles sáv rohamos terjedésével, a hagyományos csatornák mint a tv és az újság fokozatosan leépülnek. A hirdetők a hagyományos csatornákon érdemi eredményeket már csak úgy érnek el, ha egy halom pénzt elköltenek. Új távlatokat nyithat meg a hirdetők előtt piaci rés marketingstratégiája (niche marketing). Jó példa erre a Nike és az M&M csokigolyó marketingje.
A niche marketing nem más, mint egy jól körülhatárolható szűkebb, új szegmens megcélzása. A lényeg, hogy a vásárlók ezen csoportja érzelmileg elkötelezhető egy termék vagy szolgáltatás mellett. Első lépésként a cég feladata, hogy megtalálja a piaci rést. Olyan vásárlókat, akiknek igényeit tökéletesen ki tudja elégíteni terméke vagy szolgáltatásuk. Minél jobban fókuszál és minél szűkebb a rés, annál hatékonyabban tud majd kommunikálni vevőinkkel. A hangsúly a lehető legsokrétűbb, rendszeresen kommunikáción van. Ha jól választotta meg a piaci rést nagyobb az esély, hogy legalább egyszer reagálni is fognak rá.
Íme néhány nemzetközi példa azok közül, akik az internetes kommunikációban sikeresen alkalmazták a niche marketing stratégiát:
Az M&M's csoki golyó története például rabul ejti a termékről elnevezett oldal látogatóit. Az érdeklődők egyedi feliratozású csoki golyókat készíthetnek, melyeket ha megrendelik házhoz szállítja részükre a cég. Ha még interaktívabb élményekre vágynak, ellátogathatnak egy társoldalra, a „becomeanmm.com” honlapra, készíthetnek egy teljesen személyre szabott M&M’s golyócskát amit aztán megjeleníthetnek egy fényképen vagy mozifilmben. Ez a példa nyilván elmegy már a promóció irányába, azonban minden olyan honlap, mely felkelti a látogatóban szunnyadó gyermeket, érzelmileg elkötelez.
„Piszkos játszma”
Az egyik külföldi mosópor márka a legutóbbi promóciójában annyi interaktív eszközt használt, amennyit csak lehetett: e-card-ot, információt tartalmazó pop-up buborékokat és játékokat. A márka nem csak a legfontosabb vevőit célozza meg - anyákat a rendetlen gyermekeikkel - hanem a „piszkos” kölyköket magukat is. Ha egy anyuka ellátogat a Wiskmom.com honlapra, akkor fényképet készíthet büszkeségéről, feltöltheti azt és címlapfotóként beillesztheti egy magazin főoldalára. Ezenkívül anyukák és gyerekek által kedvelt játékok is találhatók a honlapon. Néha feltűnik egy-egy szövegbuborék is, kis mosási tippeket tartalmazva az egyes szennyeződések eltűntetéséhez. Ezenkívül egy környezetbarát elemben elhelyeztek egy kalkulátort, mellyel pontosan kiszámítható mennyit spórol az anyuka és mire tudja elkölteni a megtakarított pénzt, ha ezt a koncentrált mosóport használja.
A sikeres niche marketing kommunikáció kulcsa: keressünk egy olyan terméket vagy szolgáltatást amit a fogyasztók rendszeresen használnak és hívjuk fel rá egy teljesen szokatlan módon a figyelmet. A fenti weboldal egy tökéletesen jó példa erre.
Hogy hozhat sikert a niche marketing cégünk számára?
Amikor üzletünk profiljához leginkább illeszkedő piaci rés után kutatunk, ne feledjük a következőket: keressünk egy kevésbé telített piacot, mely kapcsolódik alapvető tevékenységünkhöz. Aztán tervezzük meg a kommunikációs stratégiánkat, melynek lényege, hogy személyes húrokat pendítsen meg közönségünkben. Alakítsunk ki egy interaktív környezetet a számukra, felhasználva annyi eszközt amennyit csak tudunk, természetesen olyanokat melyek támogatják témánkat.
Számos sportban érintett márka alkalmazza már a fenti megközelítést. A Nike például létrehozta a NikePlus-t egy olyan weboldalt, melyet speciálisan a futók számára fejlesztett ki, hogy időben értesüljenek a futóversenyekről, nyomon tudják követni saját teljesítményüket vagy megoszthassák élményeiket a többi futóval. Az ötlet: használjuk ki az interaktív környezet előnyeit, hogy összehozhassuk azokat az embereket akiknek közös az érdeklődési körük.