szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Egyesült Államok vezető szerepe megkérdőjelezhetetlen a franchise hálózatok terén. Az amerikai eredetű franchise-márkák közül közel 500 képviselteti magát a világ más részein is. Melyek ezek?

A legnagyobbak a Subway 17 ezer egységgel (Magyarországon 21), a McDonald’s 11 ezer üzlettel (nálunk kb. 100), vagy a hazánkban még kevéssé ismert Jani King a maga 9600 boltjával. A Curvest viszont a magyarok is jól ismerik: világszerte 8000, itthon pedig 5 egysége működik.

Sokak szerint a franchise mint fogalom Amerikában született, és azóta is dinamikusan fejlődik. Egy felmérés szerint a 2000-2006-os időszakban a szektor létező 18 ágazatából 17 jelentős növekedést mutatott. Az egyetlen kivételt a nyomtatóipar jelentette. Ez alatt az időszak alatt a működő franchise-egységek száma 283 ezerről 316 ezerre nőtt.

A legdinamikusabb ágazat a gyorséttermeké a maga 33 900 egységével. Ám a többi területen is impozáns fejlődést tapasztalhatunk. A különböző céges vagy privát takarítóvállalatok, vagy az ingatlanhálózatok szintén szép eredményeket tudnak felmutatni. Ez utóbbi ágazatban az említett időszak 43 százalékos fejlődést hozott. 

Forrás: www.franchiseportal.hu

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Vállalkozás

Hogyan tehetjük jövedelmezővé franchise üzletünket?

Képzelje el, hogy 10 új üzleti egységet nyithat anélkül, hogy ingatlan- vagy fejlesztési költségekbe kellene vernie magát, vagy egyáltalán kockáztatnia kellene bármit is. Sőt, képzelje el, hogy olyan embereket talál az egységek élére, akik éppúgy elkötelezettek az üzlet felvirágoztatásában, mint Ön.