szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A nagyon rövidre - az elmúlt két-három évben másfél-két...

A nagyon rövidre - az elmúlt két-három évben másfél-két hétre - szűkült év végi bevásárlószezon zárása előtt viszonylag nehéz megítélni miként zárul majd a 2008-as év - közölte Bacskai Imre, a Saxoo International Kft. ügyvezetője az Ecoline kérdésére.

Budapesten a Westend üzletközpontban a kereslet némiképp elmaradni látszik az előző esztendőtől, a külső kerületekben lévő plázákban azonban a tavalyihoz hasonló forgalmat bonyolítottak az üzletekben eddig. A vidéki egységekről egyelőre nincsenek gyűjtött információk. Ennek alapján összességében enyhe visszaesést várnak az év végéig: az éves árbevétel 750 millió forint körül várható.

Bécs, Párizs, Prága a fókuszban

A Saxoo márka elsősorban a harmincas éveiben járó, egzisztenciával rendelkező férfiakat célozza meg. Felső-, középkategóriába sorolható termékeinek piaca az elmúlt 2-3 évben a nagy nemzetközi márkák hazai megjelenésével szűkült valamelyest. Ezt a folyamatot várhatóan erősíteni fogja a tovább mérséklődő hazai kereslet - jelezte Bacskai Imre. Így, a hálózat bővítése elsősorban a további külpiaci megjelenéssel biztosítható. Erre ugyanis annak érdekében, hogy megfelelő költségek mellett lehessen biztosítani a gyártást, mindenképpen szükség van.

Jelenleg a Saxoo négy márkaboltal van jelen a Szlovák piacon. Ausztriában és Franciaországban tárgyalások folynak esetleges partnerek bevonásáról, illetve ezekben az országokban (Bécsben, Párizsban) az anyacég kiterjesztené a nagykereseskedelmi, disztribúciós tevékenységet is. Csehországban már az első félévben megnyílhat a márkabolt a franchise partneren keresztül.

Franciaországban egyébként az adottságok a hazai és környező országban tapasztaltaknál lényegesen jobbak. Az üzletek kötelesek forgalmukat rendszeresen jelenteni és ezek az adatok nyilvánosan hozzáférhetők: a tevékenység megkezdése előtt tehát megbízható információk állnak rendelkezésre a tervezéshez. Áttekinthető továbbá a jogi környezet is, amely a működést befolyásolja - emelte ki az ügyvezető.

Magyarországon a főváros mellett szinte minden nagyvárosban, megyeszékhelyen  jelen van a Saxoo saját márkabolttal. A jelenleg 28 üzletből álló hazai hálozat jövőre minőségi cserékkel illetve két három presztizs nyitással egészül ki. A vidéki városokban azonban sokszor komoly gondot okoz,  hogy kevés a megfelelő lokációval rendelkező üzlethelyiség - jelezte Bacskai Imre.

Bővülő kínálat

A márka termékeit, a versenytársakhoz hasonlóan többségében ázsiában készítik. Van azonban hazai bérgyártás, s teljesítenek megrendeléseket Pakisztánból,Törökországból és Olaszországból is. Az ázsiai térségben némi átrendeződés várható. Mint az ügyvezető fogalmazott: Kína úgy tűnik ismét rákényszerül arra, hogy áraiból engedjen, hiszen egyre jobban megerősödnek környezetében a versenytársak.

Jövőre a klasszikus termékek mellett újdonságokkal is megjelennek a piacon. Kiegészítőkkel és cipőkkel színesedik a kínálat.

Új forgalmazó

A Saxoo korábbi forgalmazója  CWC London Nagykereskedelmi és Ruhakészítő Kft. tavasszal csődöt jelentett, amelyet követően egy ázsia befektető csoport indult a márka forgalmazásának megszerzéséért, majd végül a jogogat a svájci érdekeltségű Saxoo International Kft. vette át idén nyáron.

A korábbi 38 egységgel szemben ma 28-32 bolt működik, jellemzően franchise rendszerben. Az év végére jelzett 750 millió forintos  forgalom 120 millióval marad el az egy évvel korábbitól, a különbség azonban döntő hányadában az üzletek számnak csökkenésével áll összefüggésben.

A 2009-es terveket komoly mértékben befolyásolja a terjeszkedési tervek megvalósulása. A hazai piacon Bacskai Imre az ideihez képest 15 százalékos növekedést prognosztizál, köszönhetően a termékpaletta bővülésének. Vállalati szinten az új tulajdonos 35 százalékos növekedést fogalmazott meg.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!