szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

Árbevételét, és nyereségét is növelte a világ második...

Árbevételét, és nyereségét is növelte a világ második legnagyobb gyorsétteremláncának számító Burger King 2009 első három hónapjában. A hazánkban is aktív vállalat forgalma üzleti évének harmadik, március 31-én végződő negyedévében 600 millió dollár volt, ez pedig egy százalékkal magasabb ez egy esztendővel korábban mértnél, miközben a nyereség 15 százalékkal 47 millió dollárra ugrott. 

A bővülés szakértők szerint elsősorban annak köszönhető, hogy a gazdasági krízisben többen választják a kedvezőbb árakat kínáló gyorséttermeket hagyományos versenytársaikkal szemben. Ezt támasztja alá, hogy alig néhány napja a Burger King legnagyobb versenytársa, a McDonald’s is kellemes meglepetést okozott a piacnak.

Rosszabb kilátások

Az erős harmadik negyedév ellenére a Burger King kilátásai romlottak. Legalábbis így véli a vállalat elnök-vezérigazgatója, aki beszédében kifejtette: egyenlőre nem tudni, hogy a gazdasági visszaesés, illetve a sertésinfluenza járvány milyen hatással lehet a vállalat eredményeire. 

Mindenesetre a nyereség-prognózist némileg csökkentette a vállalat vezetése: míg korábban részvényenként 1,44-1,49 dolláros profitot vártak, most ennél némileg kevesebb 1,39-1,42 dolláros eredmény jósolnak papíronként.

Ecoline

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!